۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۳۲۴۸۷
به دليل حضور افراد غير متعهد:

پاي گردشگري در چهار محال و بختياري هنوز مي لنگد

معاون گردشگري چهار محال و بختياري گفت: متاسفانه بحث گردشگري توسط افراد غير متعهد دارد انجام ميشود که طبيعتا" همه اين موارد براي گردشگري مهم است و عدم نداشتن هر کدام از اينها موجب توسعه نيافتگي يا مشکلات خاص گردشگري خواهد شد.
پاي گردشگري در چهار محال و بختياري هنوز مي لنگد
به گزارش جهانبین نیوز ؛ حيدر صادقي معاون گردشگري چهار محال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر با اشاره به اينکه هيچگاه گردشگري را مترادف با جاذبه طبيعي نميدانيم اظهار کرد: جاذبه هاي طبيعي چشمه ، آب و خيلي موارد ديگري است و عملا گردشگري را به عنوان يک صنعتي ميشناسيم که ميگويم محصول هماهنگي است.

حيدر صادقي با اشاره به اينکه گردشگري يک صنعت است تصريح کرد: گردشگري از آنجا که نقش اقتصادي هم دارد به آن صنعت نيز ميگوييم که اين صنعت خدماتي را به مردم و مسافران مي دهد.

وي افزود: صنعت گردشگري بايد بتواند کمک هاي محلي به ميهمانان و مسافراني که وارد استان مي شوند ارائه دهد.

صادقی به نقش دستگاه ها در توسعه گردشگري اشاره کرد و گفت: هماهنگي بين دستگاه ها و گردشگري توسعه گردشگري را به وجود مي آورد و اگر اين هماهنگي وجود نداشته باشد عملا" خروجي مناسبي وجود نخواهد داشت.

وي اذعان داشت: گردشگري صنعتي است که طي آن کسب درآمد شده و براي جامعه محلي اشتغال ايجاد مي کند و همين امر باعث مي شود توسعه فرهنگي رخ دهد.

صادقی با بيان اينکه لازم است هماهنگي بين دستگاه ها ايجاد شود تا بتوانيم اين حوزه را در سطوح مختلف تعريف کنيم عنوان کرد:
هماهنگي بين دستگاه هاي فرهنگي , مردم محلي , سرمايه گذارها و نهايتا" جامعه بايد وجود داشته باشد تا گردشگري را در استان بتوان توسعه داد.

وي بسيج را يکي از ظرفيت هايي دانست که در توسعه گردشگري مي تواند موثر واقع شود و خاطر نشان کرد: نخبگان بسيجي مي توانند محتواهاي علمي را براي توسعه گردشگري استان تدوين کنند و سندي براي آن رائه دهند.

صادقی ادامه داد: بسيج در بين مردم است و مي تواند هم در بين مردم و هم در بين مسئولين تاثير گذار باشد پس در راستاي گردشگري نيز مي تواند ما را ياري کند.

صادقی با اشاره به اينکه ، توسعه يک امر طبيعي است اظهار کرد: توسعه پايدار گردشگري يعني يک توسعه تدريجي ولي با يک هدف و سمت و سوي درست و عملا همه موارد مهم هستند.

وي ادامه داد: اقتصاد گردشگري را نميتوان از مردم و از دانش جدا دانست و هرکدام از اين ها چرخه اي هستند که مي توانند گردشگري را توسعه دهند.

صادقی يادآور شد: شايد پنج تا ده درصد در حوزه گردشگري مديريت صحيح وجود داشته باشد که لازم است در اين خصوص چاره اي انديشيده شود.

وي تاکيد کرد: اولويت هاي شهري براي مرکز گردشگري و مديريت کانون هاي گردشگري و لزوم هماهنگي بين دستگاه ها مي تواند شرايط بهتري را براي تسهيل گردشگري به وجود آورد.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۴۹:۵۸

29 Dec 2019