۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۲۵۵۵۷

کارخانه فرومنگنز بن در زیر برف به سر مي‌برد

پس از سه سال از حرف و حديث اين کارخانه در شهر بن آنطور که پيداست ساخت اين کارخانه به نصف هم نرسيده است؛ کارخانه‌اي که قرار بوده در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداري برسد اما متاسفانه شايد تا پنج سال ديگر هم اتفاقي نيفتد.
کارخانه فرومنگنز بن در زیر برف به سر مي‌برد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  زنگ خبر، بيکاري و مهاجرت دو معضل اساسي در شهرستان بن بوده که نه تنها با گذشت زمان اين وضعيت بهتر نشده بلکه روز به روز شدت يافته و به يکي از معضلات اساسي اين شهرستان تبديل شده است.

نبود صنايع مادر و فراهم نبودن موقعيت‌هاي شغلي براي جوانان موجب شده تا جوانان اين شهرستان براي يافتن شغل مناسب به شهرهاي بزرگ تر مهاجرت نموده و جمعيت اين شهرستان رو به کاهش برود؛ وعده‌هاي مختلف مسئولين شهرستاني و استاني نيز تاکنون گره‌اي از کار باز نکرده و همچنان چشم مردم به آمدن صنايع مادر به اين شهرستان است.

کارخانه فرومنگنز شهرستان بن ازجمله کارخانه‌هايي است که با افتتاح آن از آمار مهاجرت و بيکاري در اين شهرستان کاسته شده و در اقتصاد مقاومتي نيز نقش بسزايي ايفا مي‌کند.

پس از سه سال از حرف و حديث اين کارخانه در شهر بن آنطور که پيداست ساخت اين کارخانه به نصف هم نرسيده است.

کارخانه‌اي که قرار بود در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداري برسد اما متاسفانه شايد تا پنج سال ديگر هم اتفاقي نيفتد.

يکي از مهندسين اين پروژه که از روند آن نيز ناراضي است در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر گفت: اين کارخانه بيشتر در جهت منافع سودجويانه سهام داران آن بوده تا بتوانند وام‌هاي چند ميلياردي خود را بگيرند.

وي تصريح کرد: آن‌ها به دليل رايگان بودن و تسهيلات خوبي که در اين مکان به آن‌ها مي‌شد تصميم به احداث آن در اين شهر گرفته‌اند.

در ادامه ، اطلاعات و خبرهاي مرتبط با اين کارخانه درج شده است:

کارخانه فرومنگنز شهر بن سال ۹۲ بهره‌برداري مي‎شود

خبرگزاري فارس: مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري گفت: کارخانه فرومنگنز شهر بن با ظرفيت توليد سالانه ۱۲۰ هزار تن سال ۹۲ بهره‌برداري مي‎شود.

رضا گنجي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: نخستين کارخانه فرومنگنز اين استان با صرف اعتباري افزون بر ۷۰ ميليارد ريال در دست احداث است.

وي مساحت اين واحد توليدي را ۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: با احداث اين واحد توليدي ۱۵ هزار تن به ظرفيت توليد سالانه فرومنگنز کشور اضافه مي‎شود، اين در حالي است که نياز فعلي اين استان ۱۲۰ هزار تن برآورد شده است.

گنجي با بيان اينکه اين واحد توليدي تا سال ۹۲ به بهره‌برداري مي‎رسد، افزود: ميزان سرمايه‌گذاري انجام شده در اين واحد توليدي ۹۶ ميليارد ريال است که اين ميزان اعتبار از محل اعتبارات آمايش صنعتي تأمين مي‎شود.

مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري در ادامه از کسب گواهينامه تصفيه‌خانه فاضلاب زيست‌محيطي از سوي اين شرکت خبر داد و گفت: در حال حاضر تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب در شهرک‌هاي صنعتي شهرکرد و بروجن با ظرفيت‌هاي تصفيه‌ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در روز فعاليت مي‌کنند.

وي افزود: تصفيه‌خانه ديگر نيز در شهرک‌هاي صنعتي سامان و کوهرنگ با ظرفيت‌هاي به ترتيب ۶۰۰ و ۲۰۰ متر مکعب در روز آماده‌ بهره‌برداري است.

گنجي از انجام مطالعات و طراحي سه تصفيه‌خانه‌ فاضلاب ديگر در شهرک‌هاي صنعتي لردگان و سفيدشت و همچنين ناحيه‌ صنعتي لردگان خبر داد و گفت: اميدواريم با اتمام طراحي، عمليات احداث اين سه تصفيه‌خانه در سال‌جاري آغاز شود.

آغازساخت كارخانه فرومنگنز در استان چهارمحال و بختياري

مديرکل صنعت ، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد گفت: براي ساخت اين واحد صنعتي ۷۰ ميليارد ريال اختصاص يافته است.

ساخت کارخانه فرومنگنز در استان چهار محال و بختياري از مصوبات دور چهارم سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به اين استان است.

رحمان کرمي افزود: اين طرح با زير بناي ۶هزار و ۷۰۰ مترمربع در زميني به مساحت چهار و نيم هکتار در شهر بن از توابع شهرستان شهرکرد ساخته مي‌شود.

وي نياز فعلي صنايع فولاد کشور به اين محصول را سالانه ۱۲۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: کارخانه فرومنگنز استان چهار محال و بختياري ظرفيت توليد سالانه ۱۵هزار تن فرومنگنز را داراست.

مديرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري، کل سرمايه‌گذاري در اين طرح را ۹۶ ميليارد ريال بيان کرد و گفت: اعتبار مورد نياز ساخت اين کارخانه از محل اعتبارات آمايش صنعتي و مصوبات سفر رياست جمهوري تامين مي‌شود.

رحمان کرمي با اشاره به اينکه با بهره‌برداري از اين واحد صنعتي زمينه اشتغال مستقيم ۸۰ نفر در اين استان فراهم مي‌شود ، ابراز اميدواري کرد کارخانه فرومنگنز استان چهارمحال و بختياري تا سال ۹۲ به بهره‌برداري برسد.

فرومنگنز ماده اوليه توليد فولاد است.

به گزارش خبرنگار زنگ خبر، اميد و نااميدي در جامعه با اقدامات نسنجيده مسئولين و سوءاستفاده افراد سودجو شکل مي‌گيرد.

از مسئولان شهرستان بن انتظار مي‌رود که نسب به وضعيت اين کارخانه رسيدگي بيشتري داشته باشند تا شايد اين شهرستان که آمار بيکاري و مهاجرت بالايي دارد قدري رنگ و بوي رفاه را ببيند.

پايگاه خبري تحليلي زنگ خبر، آمادگي انعکاس پاسخ مسئولين به شهروندادن را دارد.

انتهاي پيام 1026ج/۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۵:۲۰

27 Dec 2019