۰
plusresetminus
نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور از پانزدهم تا هجدهم دی ماه سال جاری در محل نمایشگاه های دائمی تهران برگزار شد اما غرفه ی استان چهارمحال و بختیاری علی رغم توان بالا و داشته های بسیار استان اصلا دیده نشد.
چهارمحال و بختیاری، ناتوان از نمایش استعدادهای خود در دومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور
به گزارش  جهانبین نیوز دومين نمايشگاه توانمندي هاي روستائيان و عشاير کشور به همت معاونت امور روستايي رئيس جمهور و همکاري استانداري ها، فرمانداري ها، بخشداري ها و دهياري هاي سراسر کشور از 15 لغايت 18 مهرماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه هاي تهران برگزار شد.


حاضران و شرکت کنندگان در اين نمايشگاه باتوجه به اهميت حضور و همچنين درک چگونگي حضور در نمايشگاه تمام توان خود را به کار بسته بودند تا استعدادها، توانمندي ها، زيبايي ها و خوبي هاي روستا، بخش، شهرستان، استان و منطقه خود را به نمايش بگذارند.

از همه نقاط کشور در اين نمايشگاه حضور داشتند و در اين نمايشگاه همه زيبايي هاي ميهن عزيزمان را يکجا مي شد مشاهده کرد.
 

برخي از استان ها توانمندي هاي دهياري ها و روستاهايشان را به معرض نمايش گذاشته بودند، برخي لباس محلي شان را، عده اي ديگر با استفاده از گروه هاي نمايش و نوازندگان بومي خود آداب و رسوم محلي شان را سوغات آورده بودند و بعض غذاهاي محلي شان را براي بازديد بينندگان عرضه کرده بودند.

ديگر جاذبه ايجاد شده در نمايشگاه فضاهاي زيباي ايجاد شده در نمايشگاه بود که اغلب با الهام گيري از بناهاي سنتي و تاريخي و جاذبه هاي گردشگري اقدام به ساخت ماکت هايي زيبا نموده بودند و ضمن ارائه تصويري زيبا از اماکن زيبا و گردشگري غرفه هاي زيبايشان بيشتر از ديگر استان ها و مناطق کشور به چشم مي آمد.

در کنار همه پيش بيني هاي انجام شده و برنامه ريزي هاي به عمل آمده و در بين همه اين زيبايي ها اما آنچه خيلي به چشم آمد حضور بسيار ضعيف استان چهارمحال و بختياري در دومين نمايشگاه دستاوردها و توانمندي هاي روستائيان و عشاير کشور بود که نه تنها غرفه هاي برپا شده استان چهارمحال و بختياري اصلا دیده نمی شد که کمترين نشاني از توانمندي هاي بسيار زياد استان زيباي چهارمحال و بختياري در آن نبود.

استان زیبای چهارمحال و بختیاری با برخورداری از قابلبت هایی همچون مناظر زیبا و دیدنی، آداب و رسومی بکر و قدیمی، سوغات فراوان، توانمندی ها و استعداد های وافر و البته مردمی مستعد، باهوش و متمدن یکی از معدود استان هایی است که همه چیز را یکجا با خود دارد اما سهل انگاری، بی مسئولیتی و عدم درک شرایط از سوی نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در یکی از بهترین فرصت های ارائه داشته های استان و فرصت ها و زمان ها و مکان های مشابه باعث شده است همیشه به چهارمحال و بختیاری با چشم ترحم آمیز نگاه شود و همیشه این استان را استانی محروم بنامند و بدانند.


دومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور هم به پایان رسید اما متاسفیم که در این نمایشگاه چهره ای بسیار زشت و زننده به دیگر هموطنانمان نمایش داده شد.

شاید اگر مسئولان دست اندر کار برپایی غرفه چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه اندکی وقت صرف کرده بودن یا هزینه های بسیار کوچکی از انبوه هزینه هایی که به اسم فرهنگ صرف می شود را به موضوع حضور مقتدرانه استان چهارمحال و بختیاری اختصاص می دادند حداقل چهارمحالی هایی که برای بازدید از نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های تهران حضور یافتند با سری بلند غرفه ی استانمان را به دیگر هموطنانمان نشان می دادند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۴۴:۴۶

29 Dec 2019