۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۲۴۸۳۷
وزیر اطلاعات:

وزارت اطلاعات مسئولیت بررسی حادثه منا را بر عهده دارد

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات مسئولیت بررسی حادثه منا را برعهده دارد.
وزارت اطلاعات مسئولیت بررسی حادثه منا را بر عهده دارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام محمود علوی صبح دوشنبه در مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه منا در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران جمعه گذشته نشستی ترتیب داد که طی آن وزارت اطلاعات مکلف شد مستندات حادثه منا را جمع‌آوری کند.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات مکلف است عمد یا غیرعمد بودن این حادثه را بررسی و اعلام کند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: معاون حقوقی ریاست جمهوری نیز مسئولیت دارد از جانب خانواده‌های داغدار و آسیب‌دیده موارد حقوقی را پیگیری و در جامعه بین‌المللی اقدام شایسته را انجام دهد.

حجت‌الاسلام علوی یادآور شد: وزارت کشور نیز مسئول بازگرداندن حادثه دیدگان منا و پیکرهای آنان شد و همچنین استانداران کشور مسئول برگزاری مراسم‌های جانباختگان و رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آنان هستند.

وی تاکید کرد: وزیر بهداشت نیز ماموریت یافت به عربستان سعودی برود که طی مذاکرات با مقامات سعوی آن‌ها ملزم شدند پیکر جانباختگان را هرچه سریع‌تر به کشور تحویل‌دهند و کار شناسایی اجساد سریعا انجام شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه تمامی قدم‌ها در راستای عزت ملت ایران اسلامی برداشته شده است، گفت: عزت ایران اسلامی تامین و مراتب همکاری با خانواده‌های جانباختگان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام علوی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: فاجعه منا هم حج و هم اعیاد دینی و مذهبی را به کام مسلمانان جهان تلخ کرد و در این فاجعه تلخ، مردم مسلمان ۲۲ کشور جهان داغدار شدند.

وی ادامه داد: ایران حدود ۴۷۰ تن از عزیزان خود را در حادثه‌ای که در پی بی‌کفایتی آل‌سعود اتفاق افتاد، از دست داد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: بی‌کفایتی آل‌سعود از یک طرف و رفتار سفیهانه و نابخردانه آنان حادثه را در حد یک فاجعه رساند.

حجت‌الاسلام علوی تاکید کرد: اگر حاکمان سفیه آل‌سعود به جای آن رفتارهای نابخردانه با ملت مسلمان همدردی می‌کردند و به کشورهای اسلامی تسلیت می‌گفتند شاید مقداری از عمق فاجعه کاسته می‌شد و شاید کاهش خشم ملت‌های اسلامی را شاهد بودیم.

وی گفت: آن چه باعث خشم مسلمانان شد مسئولیت‌ناپذیری و رفتار غیرانسانی آل‌سعود بود که در عین حال با بی‌کفایتی آنان این حادثه روی داد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: باید ابعاد بین‌المللی این حادثه حفظ شود و ملت مسلمان ایران باید دست در دست یکدیگر با دیگر کشورهای اسلامی این حادثه را پیگیری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۴۳:۲۶

29 Dec 2019