۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۲۰۱۴۷
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

همه اسلام، قرآن، آفرینش و دین مظهر بارز اعتدال است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری: همه اسلام، قرآن، آفرینش و دین مظهر بارز اعتدال است و تا زمانی که این عرصه را به معنای واقعی کلمه سرسفره اعتدال ننشانیم مشکلات و دغدغه ها حل نخواهد شد.
همه اسلام، قرآن، آفرینش و دین مظهر بارز اعتدال است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در دیدار با مدیرکل و مسئولین محیط زیست استان با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به محیط زیست در زندگی و سلامت انسان ها اظهارکرد: محیط زیست محیط زندگی بشر است بنابراین این محیط باید تمام شرایط و لوازم را برای ایجاد یک زندگی سالم و توام با آرامش و آسایش برای بشریت داشته باشد.

امام جمعه شهرکرد تامین آرامش و آسایش بشریت را اساس و مبنای خلقت محیط زیست از سوی خدای متعال دانست و گفت: تمام دریاها ، زمین ها ، حیوانات و جنگل ها با هدف خدمت به انسان آفریده شده اند و خدای متعال نیز محیط زیست را به گونه ای خلق کرده است که بشر بدون هیچ دغدغه ای بتواند به راحتی در آن زندگی کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه تمام فعالیت ها و اقدامات باید در راستای تحقق این هدف الهی صورت بگیرد ، افراط و تفریط‌ ها را مشکل بزرگ و عامل بازدارنده در راه رسیدن به این هدف الهی دانست.

ایشان تصریح کرد: گاهی آنقدر افراط و تفریط ها در عملکردها و برنامه ها وجود دارد که ما را از اهداف اصلی دور می کند و نتیجه آن می‌شود که انسان هایی را که باید به برکت این محیط همواره حیات داشته باشند ، قربانی می‌کنیم و یا محیط زیستی را که برای نشاط آفرینی بشر قرار داده شده است به خفقان و تاریکی تبدیل می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: همه اسلام، قرآن، آفرینش و دین مظهر بارز اعتدال است و تا زمانی که این عرصه را به معنای واقعی کلمه سرسفره اعتدال ننشانیم مشکلات و دغدغه ها حل نخواهد شد.

رئیس استانی حوزه های علمیه سنگ خود و مجموعه کاری خود را به سینه زدن و غافل شدن از امور و مجموعه های دیگر را ضایعه و خسارت جبران ناپذیر برای جامعه دانست و گفت: هر کس تنها مشکلات و دغدغه های مجموعه کاری خود را پیگیری کند و از امور دیگر غافل شود به طور قطع زمینه ساز ایجاد اختلاف و نزاع در میان مجموعه ها خواهد شد و نتیجه این درگیری ها چیزی جز فدا شدن منابع ، ضایع شدن و محروم کردن انسان از منافع نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به ظرفیت های عظیم منابع طبیعی در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری از نظر سرسبزی و زیبایی یک استان نمونه است اما این زیبایی ها نه برای استفاده اجنه و فرشته ها و نه برای قربانی کردن آن توسط دیگر انسان ها درست نشده است بلکه یک میلیون آدم در این استان باید معاش و زندگی خود را از این نعمت الهی به نحو مطلوب تأمین کنند.

ایشان اهمیت مسئله آب و ذخیره سازی آن را یادآور شد و گفت: ذخیره سازی آب یکی از الویت های اصلی امروز بشر است که در این جهت متاسفانه برخی کشورهای استعمارگر و مستکبر می کوشند با طراحی نقشه ها در پشت صحنه کشورهای عقب مانده و در حال توسعه را از توسعه و پیشرفت بازدارند و در آینده نه چندان دور جنگ و تزاع آب را در این کشور های به راه بیندازند.

نماینده ولی فقیه در استان بازداشتن کشورهای عقب مانده و در حال توسعه از پیشرفت و توسعه را فتنه آینده دشمنان عنوان کرد.

امام جمعه شهرکرد گفت: ممکن است غفلت هایی صورت بگیرد که دشمن را در رسیدن به اهداف نزدیک کند و ما را هم از بهرمندی ذخائر آب و سد سازی است در حد کافی و لازم محروم سازد بنابراین سد سازی از ضرورت هایی است که باید در آینده کشور مورد توجه قرار بگیرد و قسمی از محیط زیست برای سد سازی به کار گرفته شود و این مهم نباید خسارت محسوب شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به ضرورت مسئله ذخیره سازی آب برای کشور تصریح کرد: احداث سد و ذخیره سازی آب از الویت های امروز کشور است بنابراین نباید این مسئله مهم به دلیل حساسیت های بی جا در عرصه محیط زیست مورد غفلت قرار بگیرد و به بهانه زنده نگه داشتن عرصه های طبیعی از احداث سدهای ذخیره سازی آب که برای آینده کشور بسیار مهم و تاثیرگذار هستند جلوگیری شود.

رئیس ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر اینکه نادیده گرفتن مصالح و الویت اصلی نظام همراهی با نقشه های شوم پشت پرده دشمنان است تصریح کرد: در عین حال که باید محیط زیست ، دریاها و جنگل ها حفظ شود الویت های نظام همچون تامین معاش مردم و ذخیره سازی آب نیز باید به شکل جدی مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ضمن تاکید بر لزوم توجه ویژه به مسئله کشاورزی به عنوان شغل اصلی مردم در این استان تصریح کرد: همگان معتقد هستند که صنعت و احداث کارخانه نباید در الویت کار استان باشد اما این به شرطی است که ما به مسئله کشاورزی و تامین نیازها ، دراختیار گذاشتن امکانات و برطرف کردن موانع از سر راه تولید و عرضه محصلات کشاورزان اقدام و راهکار جدی فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر کشاورزان قربانی بی‌تدبیری‌ها می‌شوند خاطرنشان کرد: زمانی که راهکار درست برای توسعه کشاورزی وجود نداشته باشد و امکانات مناسب برای رونق تولید فراهم نشود و همه چیز بر روی مردم بسته باشد چگونه می توان انتظار داشت که کشاورزی در این استان رونق پیدا کند و مردم به کارهای صنعتی روی نیاورند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: اینجانب و مسئولان استان نیز به صنعتی شدن استان هیچ اعتقادی نداریم اما زمانی که شرایط برای اشتغال زایی مردم فراهم نشود قطعا مردم به سراغ کارهای تولیدی ، صنعتی و سرمایه گذاری خواهند رفت بنابراین برای ایجاد اشتغال فراگیر در استان باید به صنعت در حد مطلوب به دور از آسیب رساندن و تخریب به محیط زیست بها داده شود.


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری شهرام احمدی‌ در این دیدار نیز گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود اما هیچ گونه نظارت و برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی در خصوص دفع پسماند وجود ندارد.

احمدی با تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ زیست محیطی در کشور و استان، آموزش را تنها راه تغییر فرهنگ زیست محیطی در جامعه دانست و گفت: مردم ما باید بدانند که با مشارکت جمعی می‌توانند محیط زیست را از خطر و آسیب‌های جبران ناپذیر نجات دهند و این مهم با کار آموزشی و فرهنگ سازی محقق خواهد شد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۴۱:۱۱

29 Dec 2019