۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۲۳۱۱۷
معاون توانبخشي سازمان بهزيستي کشور :

بازنگري قانون حمايت از معلولين تصويب شد

معاون توانبخشي سازمان بهزيستي کشور از تصويب بازنگري قانون حمايت از معلولين خبر داد.
بازنگري قانون حمايت از معلولين تصويب شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، دکتر حسين نحوي نژاد با بيان اينکه طرح حمايت از معلولان در ۴۵ کشور جهان در حال اجراست گفت: سرمايه گزاري هاي اجتماعي در بخش هاي مختلف بهزيستي باعث بهتر شدن وضعيت معلولان جسمي و حرکتي مي شود و اين موضوع در کشور ما از اهميت بالاتري برخوردار است.

نحوي نژاد بيان داشت: تنها اشکال مواد قانوني اين طرح در گذشته اين بوده است که محل تخصيص اعتبار آن نامشخص بود به اين دليل در ظرف دو سال ايرادات آن مرتفع گشت.

وي خاطرنشان کرد:نظر شخص رئيس جمهور اين بود که نيازي به قانون تکويني وجود ندارد و تشهيلات، حق بيمه ، صندوق فرصت هاي شغلي و ديگر خدمات اين اقشار در قالب بخش نامه هيئت وزيران پرداخت مي شود.

وي گفت: براي اينکه مناسب سازي در اماکن و مکان هاي اجتماعي براي اين قشر کم توان فراهم شود نياز به عادي سازي و درک جامعه از اين هستيم که معلولان و ناتوانان در جامعه از همه امکانات و خدمات رفاهي و اجتماعي بايد برخوردار شوند.

معاون توانبخشي سازمان بهزيستي کشور از اختصاص خدمات و اعتبارات ويژه براي ۲۰۰ هزار معلول در مراکز نگهداري و بازتواني خبر داد و خاطر نشان کرد: تنها با سياستگذاري هاي کلان است که مي توان آينده و حال معلولان و افراد ناتوان را رقم زد .

نحوي نژاد افزود: ما با اختصاصي کردن جايگاه ها و مکان ها براي ناتوانان ومعلولان مخالفيم چرا که آن ها را متمايز از بقيه و منزوي مي کند .

وي از ثبت اطلاعات يک ميليون و ۲۰۰ هزار تحت پوشش اين نهاد در بانک اطلاعاتي مربوطه خبر داد و تصريح کرد: نيازهاي خدماتي کم توانان و معلولان در قالب اين سامانه رسيدگي و احصا مي شود.


انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۴۰:۵۱

29 Dec 2019