۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۳۷۱۶۷
در اولين سفر شهرستاني استاندار جديد چهارمحال و بختياري:

کلنگ عمليات اجرايي جاده عشايري پنبه کال کوهرنگ به زمين زده شد

عمليات احداث جاده عشايري، روستايي پنبه کال کوهرنگ در بخش بازفت با استان خوزستان با حضور استاندار و نماينده ولي فقيه، نماينده مردم کوهرنگ در مجلس و عده اي از مديران کل در چما آغاز شد.
کلنگ عمليات اجرايي جاده عشايري پنبه کال کوهرنگ به زمين زده شد
به گزارش جهانبین نیوز، مدير کل امور عشاير استان چهارمحال و بختياري در آيين کلنگ زني اين طرح در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر، گفت: با تکميل اين محور 6 کيلومتر سخت گذر، راه کوچ عشاير و مسير بين خوزستان بيش از 120 کيليومتر کوتاه تر خواهد شد.

يحيي حسين پور اعتبار مورد نياز براي احداث و تکميل اين جاده عشايري را 100 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: اين جاده از مرکز بخش بازفت به منطقه چما در شيخ عليخان و به مناطق قشلاقي خوزستان پايان مي پذيرد.

وي، انسداد ايلراه هاي عشايري بخش بازفت در فصل بهار امسال را يادآور شد و گفت: بارش برف و باران در فصول سرد سال گذشته علاوه بر خسارت 2.5 ميليارد ريالي، ايلراه هاي عشاير کوچرو اين شهرستان را نيز مسدود کرده بود که با بازگشايي جاده پنبه کال بخش عمده اي از مشکلات تردد عشاير منطقه برطرف مي شود.

وي شاخص ايلراه هاي شهرستان را محور جوي سرد و چگاله در بخش صمصامي به خوزستان و ايلراه شيخ عليخان و جويبار ذکر کرد و گفت: بيش از 90 درصد از عشاير کوچرو استان از اين محورها کوچ مي کنند.

انتهاي پيام/610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۷:۰۰

27 Dec 2019