۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۳۱۶۷۷
در چهارمحال و بختیاری؛

کمک بیش از یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به نیازمندان در طرح احسان حسینی

چهارمحال و بختیاری ها در طرح «احسان حسینی» یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به نیازمندان کمک کردند که اولویت اعطای نذورات با فرزندان مبتلا به سوء تغذیه در مناطق محروم استان است.
کمک بیش از یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به نیازمندان در طرح احسان حسینی
محسن سلیمی، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز، با اشاره به اینکه با بهره‌مندی از ظرفیت معنوی امام جماعات، هیات امنا و عزاداران هر محله و مسجد در ایام محرم و صفر تلاش داریم خدمات مطلوبی را به اقشار نیازمند ارائه کنیم، اظهار کرد: خیران می‌توانند کمک‌های خود را در قالب طرح احسان حسینی به مساجد، دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری اهدا کنند تا طبق نیت آنان در اسرع وقت به دست خانواده‌های بی‌بضاعت برسد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ترویج فرهنگ انفاق، ساماندهی نذورات مردمی برای توزیع بین خانواده‌های نیازمند از مهم ترین اهداف طرح احسان حسینی است، بیان کرد: ماه محرم و صفر به ویژه اربعین حسینی فضای معنوی بسیار مناسبی برای یاری رسانی به محرومان جامعه دارد.

سلیمی با اشاره به اینکه دفاتر کمیته امداد و ۳۳ مراکز نیکوکاری تا پایان ماه صفر آماده‌ دریافت و توزیع انفاق و احسان عاشقان سیدالشهدا (ع) است، گفت: خیران می‌توانند درقالب غذای گرم، جیره خشک، سبد کالا و مساعدت‌های نقدی به اطعام و احسان خانواده‌های نیازمند کمک کنند.

وی با بیان اینکه عزادارن و مردم نیکوکار استان چهارمحال و بختیاری با شرکت در طرح اطعام حسینی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال گذشته کمک کرده اند، یادآور شد: با تمهیدات و هماهنگی‌های انجام شده با هیات امنای مساجد، امیدواریم مساعدت و مشارکت اهالی خیر در این طرح بیش از سال‌های گذشته باشد. با هم افزایی، مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان می‌توانیم گام‌های بیشتری را برای یاری رسانی به نیازمندان برداریم.

سلیمی با اشاره به اینکه همه ساله در ماه های محرم و صفر، مردم چهارمحال و بختیاری اقدام به اهدای نذورات می کنند، خاطرنشان کرد:سال گذشته مردم کشورمان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نذورات خود را در روز عید قربان به این نهاد پرداخت کردند که براساس آمار اولیه امسال، تاکنون این نذورات به یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال رسیده است .

*کمک ۱۱ میلیارد ریالی مردم چهارمحال و بختیاری در جشن عاطفه ها

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان به کمک ۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در سال گذشته اشاره کرد و گفت: جشن عاطفه‌ها در استان طی دو مرحله و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در مساجد، مصلی های نماز جمعه،مراکز نیکوکاری و مدارس شهری و روستایی در ۶۰۸ پایگاه برگزار شد.

وی گفت: مردم استان طی این دو مرحله در سال جاری ۱۱ میلیارد ریال وجه نقد و کالا کمک کردند که پس از پایان زمان دریافت کمک‌های مردمی، هدایا با همکاری آموزش‌وپرورش و کمیته امداد بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

سلیمی با بیان اینکه اولویت اعطای نذوارت قربانی، خانوارهای دارای فرزندان مبتلا به سوء تغذیه هستند، تصریح کرد: امسال با اتخاذ رویکرد توجه به نیاز مددجویان و نیاز سنجی اولیه خانواده های دارای فرزندان مبتلا به سوء تغدیه،گوشت های قربانی و نذورات بین آنان توزیع شد.

شایسته ذکر است، عید قربان امسال مردم استان یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون به کمیته امداد پرداخت کردند که بین نیازمندان توزیع شده است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۳۷:۲۹

29 Dec 2019