۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۳۵۷۲۷
نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری:

خبرنگاری خدمتی خالصانه در جهت گسترش دین است/آثار خبرنگاران به جامعه جهت می‌بخشد

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خبرنگاری یک حرفه و شغل خاص نیست بلکه یک خدمت خالصانه در جهت گسترش دین است گفت: عرصه مطبوعات عرصه فرهنگ‌آفرین در جامعه است و مطبوعات در حقیقت جامعه بشری و محیط انسانی را نظم می‌بخشد
خبرنگاری خدمتی خالصانه در جهت گسترش دین است/آثار خبرنگاران به جامعه جهت می‌بخشد
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام کریم سرافراز نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان که به همت بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای رسانه به ویژه شهید صارمی اظهار کرد: اینکه روز شهادت شهید صارمی به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده است نمایانگر حضور خبرنگاران در عرصه جهاد و ایثار است.

وی با بیان اینکه خبرنگاری یک حرفه و شغل خاص نیست بلکه یک خدمت خالصانه در جهت گسترش دین است تاکید کرد: عرصه مطبوعات عرصه فرهنگ‌آفرین در جامعه است و مطبوعات در حقیقت جامعه بشری و محیط انسانی را نظم می‌بخشد و از ارکان کرامت بخشیدن به انسان و حفظ این کرامت است.

سرافراز با اشاره به اینکه یک خبرنگار می‌تواند یک جامعه سالم بیافریند اضافه کرد: خبرنگار با اثری که خلق می‌کند به جامعه جهت می‌بخشد و مانند یک پدر دلسوز است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری بیان داشت: تاکید قرآن بر این است که در جامعه دینی مردم حق پذیرش هر خبری از هر کسی را ندارند و مردم باید خبر را با ملاک اعتماد بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه خدا در قرآن ملاک اعتماد به خبر را خبررسان و خبرنگار معرفی می‌کند خاطرنشان کرد: خبرنگار و خبررسان نباید فاسق باشند چون اگر خبرنگار و خبررسان چهره ناهنجاری داشته باشد مخاطب نمی‌تواند به خبرش اعتماد کند.

سرافراز اضافه کرد: ویژگی‌های اخلاقی خبرنگار شامل؛ احساس مسئولیت، وجدان و تعهد اخلاقی، صداقت، رعایت عدالت، انصاف و... هستند.

وی ویژگی‌های خبرنگار حرفه‌ایی و ماهر برای اطلاع‌رسانی را تجهیز خبرنگار به مهارت‌هایی چون قوه تشخیص نیرومند، در مسیر خبر بودن و ارتباط با مردم عنوان کرد و یادآور شد: تعهد در برابر مردم و مصالح جامعه برای جلب اعتماد مردم لازم و ضروری است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خبرنگاران حاضر در برنامه تجلیل شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۹:۱۹

25 Jan 2020