۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۲۴۰۷۰
یادداشت:

روستاییان را بازیچه بازی‌های سیاسی خود نکنیم

سوابق روستاییان در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بگونه‌ای نیست که برخی از افراد با بی‌اعتنایی از کنار آن رد شده و حتی درصدد توهین به آنها برآیند.
روستاییان را بازیچه بازی‌های سیاسی خود نکنیم
به گزارش جهانبین نیوز روستاییان قشری که از ابتدای تاریخ انقلاب اسلامی به همه وجود، از انقلاب حمایت کردند و ندای امام و مقتدای خود را لبیک گفته و فرزندان و عزیزان‌شان را برای دفاع از ناموس و سرزمین خود راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کردند.

این مردم زحمت‌کش همیشه از رهبر و ولی‌فقیه خود حمایت کرده و حتی برای لحظه‌ای هم فکر تنها گذاشتن ولایت‌فقیه را به خود راه نداده و همواره پشت رهبر خود بوده و با اتحاد از ایشان پیروی می‌کنند.

ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم نقش روستاییان مرزنشین کشور در دفاع از این مرز و بوم نادیده بگیریم.

سوابق روستاییان در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بگونه‌ای نیست که برخی از افراد با بی‌اعتنایی از کنار آن رد شده و حتی درصدد توهین به آنها برآیند.

کارنامه این مردم همواره در نزد رهبرشان درخشان بوده و در دفاع از کشور این درخشانی به بیشترین حد خود رسید.

در انقلاب اسلامی و پیروزی مردم ایران نقش مردم زحمت‌کش روستایی و حضور همه جانبه آن‌ها در صحنه به خوبی به چشم می‌آید و این امر که پیروزی انقلاب از مشارکت مردم شهرها، روستاها و عشایر بوقوع پیوست غیرقابل انکار است.

از جمله اقداماتی که توسط مردم کم‌توقع روستایی صورت گرفته است می‌توان به حضور آن‌های در قیام کفن‌پوشان ورامین اشاره کرد که در آن روستاییان حضور پرشور داشتند.

کفن‌پوشان با این تفکر از خانه‌ها خارج شدند که دیگر زنده باز نخواهند گشت، فداییانی که جان در کف دست نهادند و با پوشیدن کفن علم خود به کشته شدن را نشان داده و پا به عرصه گذاشتند و آمدند تا از آرمان‌ها و عقاید خود دفاع کنند و در این راه جان دهند.

اگر بخواهیم در این مورد نقش روستاییان را کم‌رنگ کرده و به آن نپردازیم بی‌انصافی کرده و باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم.

روستای فردو نماد فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز ایران

توجه به روستای فردو روستایی با هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۰۰ شهید و اینکه این روستا به عنوان نماد فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز کشور معرفی شده است نشان از اهمیت روستا و روستایان در ایران دارد و هشداری است برای برخی از افراد که در هر جا کم می‌آورند مردم بی‌دفاع و زحمت کش را مورد حمله قرار داده و از بی‌آزار بودن آن‌ها سوءاستفاده کرده به آن‌ها توهین می‌کنند.

سردشت روستایی که هدف بمباران صدام قرار گرفت


روستای دیگری که در جریان جنگ تحمیلی خسارات زیادی متحمل شد و هنوز هم آثاری از خسارات بر چهره آن باقیمانده روستای سردشت است.

سردشت در سال ۶۶ هدف بمب‌های شیمایی صدام خائن و خودفروخته شد و تلفات و خسارات زیادی برای مردم به بار آمد اما با این وجود مردم همواره از کشور خود دفاع کرده و فرمایشات امام خمینی (ره) را به گوش جان شنیده و عملی کردند.

به جرات می‌توان گفت بیش از دو سوم شهدای جنگ تحمیلی از روستانشینان بوده و حتی اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم این پیشینه را از روستاییان گرفته یا آن را کتمان کنیم.

روستای جایی برای پرورش استعدادهای ناب کشور

علاوه‌بر این، اگر نگاهی به گذشته و امروز کشور داشته باشیم خواهیم دید روستاییان در عرصه‌های علمی هم سرآمد بوده و دانشمندان زیادی به کشور تقدیم کرده که در خدمت کشور بوده و افتخارات زیادی برای کشور کسب کرده‌اند.

یکی از نمودهای نخبه‌پرور بودن روستاها کسب رتبه‌های برتر و زیر هزار در کنکور توسط دانش‌آموزان روستایی است که با کمترین امکانات در حد و یا حتی بالاتر از دانش‌آموزان شهری بوده و مایه افتخار کشور هستند.

نخبگان روستایی از روزی حلالی که پدران و مادران‌شان از کار روی زمین‌های کشاورزی بدست می‌آورند ارتزاق کرده و با زحمت و تلاش پله‌های ترقی را طی می‌کنند.

از دیگر افتخارات کسب شده توسط روستاییان می‌توان به افتخارات ورزشی این افراد اشاره کرد که همیشه در مسابقات بین‌المللی و کشوری حضور داشته و باعث به احتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

پس اینکه همیشه وقتی نامی از روستا و روستانشینان به گوش می‌خورد دستان پینه بسته و صورت‌های آفتاب سوخته مردمی زحمت‌کش، قانع، دریادل و... در یادها تداعی می‌شود درست است، اما روستاییان علاوه‌بر این، دارای افتخارات زیادی در تاریخ کشور خود هستند که باید به آن بالید و این مردم بزرگ و شریف را دستمایه و بازیچه بازی‌های سیاسی خود نکرده و با توهین به آن‌ها زمینه آزردگی و دل‌شکستگی آن‌ها را فراهم نسازیم.

همه می‌دانیم کسانی که روستاییان به روستاییان توهین می‌کنند روزی خود روستایی بوده و به روستایی بودن خود افتخار می‌کردند اما اینکه چرا امروز در پی توهین و اهانت به روستاییان برآمده‌اند جای تامل دارد و بجز خود آن‌ها کسی نمی‌تواند دلیل این امر را بیان کند.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۰:۵۸

29 Dec 2019