۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۲۳۱۷۰
رئیس سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری:

القاء تفکر تحقق تمدن اسلامی، بر عهده اساتید دانشگاه می باشد

اساتید باید هم دارای تزکیه شخصی باشند و هم آشنای به مباحث تعلیمی و تربیتی، تا آن کاری که زدودن جهالت و عقلانی کردن جامعه است توسط آنها صورت بگیرد تا انشاالله بتوانیم تمدن اسلامی را که ما معتقدبم حاصل خواهد شد و در مقابل تمدن غرب قرار می گیرد را بسازیم.
عکس از اینترنت
عکس از اینترنت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتید برتر دکتر احمدرضا بسیج رئیس سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: رسالت بسیج چیزی جدای از رسالت پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم (س) نیست و در واقع یکی فهم دقیق دین، فهم دقیق موقعیتی که در آن هستیم و عمل و اجرای آموزه های دینی توسط اساتیدی که در حوزه تعلیم و تربیت فعالیت می کنند، جزء رسالت های آنان می باشد.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری افزود: اساتید باید هم دارای تزکیه شخصی باشند و هم آشنای به مباحث تعلیمی و تربیتی، تا آن کاری که زدودن جهالت و عقلانی کردن جامعه است توسط آنها صورت بگیرد تا انشاالله بتوانیم تمدن اسلامی را که ما معتقدبم حاصل خواهد شد و در مقابل تمدن غرب قرار می گیرد را بسازیم. زیرا پیش بینی خود غربی ها هم این است که تمدن اسلامی ظهور و بروز پیدا می کند و مقابل تمدن غرب می ایستد.

وی خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه ها باید خودشان را بیابند و بدانند که ما می توانیم و این تفکر را به مخاطب خودشان که دانشجویان هستند، تلقین و تفهیم کنند تا دانشجویان بدانند همانطور که ما در گذشته دارای تمدن اسلامی بودیم، امروز هم می توانیم ان را احیاء کنیم و یک تمدن نوین اسلامی داشته باشیم.

بسیج تصریح کرد: فهم این نکته بر بحث تزکیه اضافه می شود که اگر تربیت نفسانی صورت نگیرد در واقع همه مباحث دین و مباحث تعلیم و تربیتی ابتر خواهد بود، پس باید دانشگاه ها به یک کارخانه انسان سازی تبدیل بشوند و ما بتوانیم دانشجویانی را تحویل جامعه بدهیم که تمدن اسلامی شکل بدهند و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشند.

وی گفت: شهید چمران چهار خصوصیت علم، عمل، دغدغه و مسئولیت پذیری را دارا بود و این هنری است که موجب شد شهید چمران جامع همه اینها باشد.

بسیج اضافه کرد: شاید کسانی باشند که از شهید چمران مطالب بیشتری بدانند ولی خصوصیت شهید چمران نسبت به دیگران این بود که به آنچه می دانست عمل می کرد. و به خاطر دغدغه دینی که داشت در جبهه حضور پیدا می کند، جنگ های چریکی انجام می دهد به خاطر هنرمندی و مسئولیت پذیری شهید چمران است که اگر ما بتوانیم این چهار خصیصه را داشته باشیم می توانیم یک الگوی کامل داشته باشیم.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج/۵۵۰الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۹:۴۶

29 Dec 2019