۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۳۸۱۱۰
امام جمعه سامان گفت:

ملت هوشيار ايران هيچ گاه در مقابل دشمن سستي از خود نشان نمي دهد

امام جمعه سامان با بيان اينکه ملت ايران با عربستان تفاوت دارد که هر آن چه داشت در اختيار آمريکا قرار داد، گفت: ملت ايران هميشه هوشيار است و هيچ گاه در مقابل دشمن سستي از خود نشان نمي دهد.
ملت هوشيار ايران هيچ گاه در مقابل دشمن سستي از خود نشان نمي دهد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ، حجت الاسلام عقيلي در ابتداي خطبه ي اول بعد از سفارش خود و همه ي مردم به رعايت تقواي الهي ، با بيان اينکه رعايت تقواي الهي فقط با گفتن و سفارش حاصل نمي شود، اظهار داشت: البته از باب موعظه ، گفتن اين مطلب و سفارش به تقوي، بسيار مفيد خواهد بود ولي نتيجه ي کامل با عمل به دستورات اسلام در اين رابطه به دست خواهد آمد.

عقيلي به بيان اوصاف متقين ، به صفت " يکسان بودن حال متقين در گشايش و بلا " گفت: افراد متقين در هنگام گرفتاري ، بيماري ، کم بارش بودن آسمان ، خسارت هاي مالي و جاني و ... حالشان همان گونه است که اگر در دنيا بهترين چيزها به دست آورده باشند.

امام جمعه ي شهرستان سامان تصريح کرد: بعضي از ما ها فقط در زمان وفور نعمت خدا را بندگي ميکنيم و اگر سختي اي به ما برسد ديگر به در خانه ي خدا نمياييم.

وي در ادامه به آيات قرآن اشاره و بيان داشت: حضرت ايوب هر آن چه در دنيا داشت از دست داد ، ولي حال حضرت ايوب با همان حالي که غرق در نعمت بود ، يکسان بود. اين معناي تقوي است.

عقيلي با اشاره بر اينکه بحث ما در مورد تقوي ، مربوط به افراد معاصر خودمان است ،تصيح کرد: اوليا و انبياي الهي همه داراي تقوي بودند. تقوي در زمان خود ما نيز دست يافتني است ، نه اينکه شخصي بگويد امروزه ديگر نميتوان به تقوي رسيد.

امام خميني (ره) در سخت ترين شرايط زندگي بهم نريخت و به وعده هاي که به ديگران داده بود عمل کرد.

عقيلي به شخصيت امام خميني رحمت الله عليه اشاره و ابراز داشت: امام خميني در سخت ترين شرايط زندگي خود هم هيچ گاه بهم نريخت و حتي در زمان فوت فرزند دلبندشان به وعده هايي که به ديگران داده بود ، عمل کرد.

فرد متقي رضالي الهي را در حوادث دنيا ملاک قرار مي دهد

وي تاکيد کرد: فرد متقي فقط رضاي الهي را در حوادث دنيا ملاک قرار مي دهد و اگر مي بيند که خداوند در فقر ، سختي ، راضي است ، او هم به همين شرايط راضي است همين طور در خوشي ها و لذت هاي دنيا.

امام جمعه سامان قبل از پرداختن به مسائل هفته ، به رسم اطعام دادن در هنگام فوت نزديکان اشاره و افزود : آن چه در روايات به آن اشاره شده است اين است که بايد براي صاحبان عزا ، غذا برده شود ، نه اينکه شخصي که داغدار است بخواهد تا چند روز به ديگران غذا بدهد، اين يعني مخالف آن چه اسلام به ما سفارش کرده است.

وي بيان داشت: نبايد خانواده داغدار همه ي پس اندازهاي خود را صرف غذا دادن به ديگران کند. البته اگر ديگران بخواهند در اين نوع مراسمات سهمي داشته باشند و کمک کنند اشکالي ندارد ، و آن چه مورد مذمت است ، خرج کردن خانواده ي داغدار ، مخصوصا آن هايي که از نظر اقتصادي ضعيف هستند.

آمريکا هيچ گاه به عهد خود وفا نخواهد کرد

وي به سالگرد تصويب برجام اشاره و اظهار کرد: دشمن ملت ايران بداند که براي موشک هاي ايران هيچ گاه مثل برجام مذاکره صورت نخواهد گرفت.

علي اصغر عقيلي به بيانات رهبري اشاره تصريح کرد: ملت آمريکا هيچ گاه به عهد خود وفا نکرده و نخواهد کرد.

ملت ايران از هيچ قدرتي هراسي ندارد

امام جمعه سامان با بيان اينکه دشمن بداند سيستم نظامي ايران به هيچ عنوان قابل مذاکره و دخالت هاي کشورهاي بيگانه نيست، ابراز کرد: آمريکا بداند که در هر لحظه ملت ايران اگر بخواهد هزاران موشک به قلب آمريکا مي زند و از هيچ قدرتي نمي ترسد.

عقيلي به سادگي ملت آمريکا اشاره و بيان داشت: ملت ايران با عربستان تفاوت دارد که هر آن چه داشت در اختيار آمريکا قرار داد.

وي خاطر نشان کرد: ملت ايران هميشه هوشيار است و هيچ گاه در مقابل دشمن سستي از خود نشان نمي دهد.

انتهاي پيام/1027ج/۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۵:۳۶

27 Dec 2019