۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۳۴۵۱۰

مشكلات اقتصادي؛ مهمترين چالش‌ اجتماعي شهرستان بن

مهم‌ترين مساله‌اي که در حال حاضر جامعه و کشور ما با آن دست به گريبان است، بحران بيکاري است. بيکاري معضل بزرگ جامعه ما است که به همراه خود پيامدهاي ناخوشايندي را براي خانواده و فرد بيکار مي‌آورد.
مشكلات اقتصادي؛ مهمترين چالش‌ اجتماعي شهرستان بن
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار زنگ خبر؛ در آموزه‌هاي ديني ما بر اداي حقوق مختلفي تأکيد شده که مهم‌ترين آن‌ها پس از حق خداوند بزرگ، حق پيامبر (ص) و امامان؛ حق الناس است که از مهمترين و بارزترين مصاديق حق به شمار مي رود.

رهبر معظم انقلاب در ديدار اقشار مختلف مردم فرمودند: «بنده به مسائل معيشت مردم خيلي فکر مي کنم، خيلي دغدغه مندم نسبت به مسئله معيشت مردم اما هرچه فکر مي کنم... اينکه ما گفتيم اقدام و عمل، البته حالا مشغولند، بايد ان شاءالله نتيجه کار محسوس بشود، ملموس بشود که مردم حس کنند، لمس کنند؛ راه اين است. ۱۱/۵/۹۵»

و رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم توسعه ظرفيت‌هاي موجود در هر منطقه با استفاده از استعدادهاي جوانان و نخبگان آن مناطق تأکيد کرده‌اند و اين مسئله بايد به عنوان الگويي براي همه مطرح باشد.

اولين و مهم‌ترين نيازي که در کشور وجود دارد حل مشکلات اقتصادي است که بايد بر اساس اصول اقتصاد مقاومتي برطرف شود و بايد از تمامي ظرفيت‌هاي موجود براي اجراي اصول اقتصاد مقاومتي استفاده شود، ايجاد اشتغال پايدار براساس اقتصاد مقاومتي مي‌تواند مشکل بيکاري جوانان را حل کند.

مهم‌ترين مساله‌اي که در حال حاضر جامعه و کشور ما با آن دست به گريبان است، بحران بيکاري است. بيکاري معضل بزرگ جامعه ما است که به همراه خود پيامدهاي ناخوشايندي را براي خانواده و فرد بيکار مي‌آورد؛ مشکلاتي ازقبيل فقر اقتصادي، مشکلات روحي و رواني، افت ارتباطات خانوادگي، مشاجره، خلاف‌کاري و عدم توجه به بنيان‌هاي خانواده و اينها همه مشکلاتي است که فرد بيکار و خانواده او با آن دست به گريبان هستند.

اين مشکلات باعث مي‌شود درون خانواده با ناهماهنگي و عدم ثبات روبه‌رو شود که پيوستگي و وابستگي را ميان افرادش به بيشترين شکل ممکن کاهش دهد.

جامعه زماني مي‌تواند پويا باشد و به رشد اقتصادي دست يابد و از تخلفات اجتماعي عاري شود که افراد در آن شغل داشته باشند و در کنار شغل از نظر کاري حاشيه امن برايشان ايجاد شود؛ حاشيه امني که هميشه استرس و ترس از دست دادن کارشان را نداشته باشند، اين همان دردي است که ريشه‌کن کردنش جز با فرهنگ‌سازي و همچنين ترميم پايه‌هاي اقتصادي کشور امکان‌پذير نخواهد بود.

کشوري که بحران بيکاري خود را بتواند حل کند، قطعا در مهم‌ترين مشکل خود توانسته است با سربلندي بيرون بيايد و اين ارزش بزرگي است. ارزش براي جامعه‌اي که جوان‌هايش براي پيدا کردن يک کار مناسب دست به هر چيزي مي‌زنند تا بتوانند ماهانه براي گذران زندگي خود و خانواده خود مبلغ ناچيزي را دريافت کنند.

يکي از مهم ترين وعده هاي رئيس جمهور در ابتداي کار به جوانان رفع بيکاري و ايجاد فضاي اشتغال براي همه بوده است، روزي که دولت يازدهم با شعار اقتصاد و اشتغال پايدار براي جوانان روي کار آمد بسياري از جوانان توانمند و جوياي کار اين شهرستان اميدوار به کسب فرصت شغلي مناسب بودند؛ عملا با گذشت نزديک به چهار سال هنوز شاهد بوجود آمدن شغلي براي جوانان شهرستان بن نيستيم.

مهمترين مشکل امروز جوانان اين شهرستان اشتغال است امروز بيکاري اين قشر از جامعه به يک بحران تبديل شده و انتظار مي رود در سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال بتوان در راستاي حل مشکل جوانان به ويژه فارغ التحصيلان بيکار گام هاي جدي برداشته شود.

و با توجه به وضعيت موجود خواسته‌ها و انتظارات مردم و امام جمعه اين شهرستان از رئيس‌جمهور آينده جنس متفاوت‌تري نسبت به گذشته دارد، مهم‌ترين انتظار جوانان و امام جمعه اين شهرستان از رئيس‌جمهور آينده حل مشکلات اقتصادي که همان رفع فقر و بيکاري است، حل مشکلات اقتصادي و تورم از مطالبات مهم و به حق ملت از دومين شخص مملکت است.

بيکاري، يکي از مشکلاتي است که اين روزها گريبان گير کشور مي باشد، که شهرستان بن هم از اين قاعده مستثني نبوده و خروجي اشتغال وبيکاري اين شهرستان را از زبان مسئولين نقل ميکنيم که بيان مي دارند:

امام جمعه شهرستان بن عنوان کرد:

جوانان شهرستان«بن» از بيکاري رنج مي برند

لينک خبر : http://zangekhabar.ir/news/289507/

اردشير نوريان نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي و عضو کميسيون امنيت ملي  در گفت گو با خبرنگار زنگ خبر گفت:

استان چهارمحال و بختياري در بيکاري، رتبه  اول در کشور است و متاسفانه شهرستان بن در استان رتبه اول بيکار را دارد؛

لينک خبر : http://zangekhabar.ir/news/268842/


براي عبور از مشکلات اقتصادي، فرهنگي و... کليد حل مشکلات براي پشت سرگذاشت گردنه هاي سخت، همراهي با مردم است و کليد طلايي به فرمايش حضرت آقا فقط مردم و حضور مردم مي باشد که قفل ها  را با روحيه بسيجي و جهادي قابل باز شدن مي کنند.

شهرستان بن تمام شرايط اقتصاد مقاومتي از آب و خاک حاصلخيز گرفته تا وجود امامزاده هاي بزرگوار و امکانات جذب گردشگر را دارا مي باشد و مردم آگاه و هميشه هوشيار شهرستان بن  در تمام صحنه‌ها ازجمله انتخابات‌ متعدد حاضر شده‌ و حمايت خود را از انقلاب اسلامي نشان داده‌اند.

بر اساس اين شرايط آرماني نبايد شاهد اين مشکلات اقتصادي باشيم اما در نقاط مختلف شهرستان هنوز هم شاهد محروميت و عقب ماندگي اين شهرستان هستيم، نبود کارخانجات،کارخانه هاي صنعتي بزرگ، مهاجرت نيروي انساني و نخبگان شهرستان به کلانشهرها و حتي خروج از کشور، کمبود و کيفيت پايين وضعيت معيشت و اشتغال مردم از مهمترين دغدغه هاي مردمي مي باشد.

ضرورت حل مشکلات  اقتصادي و در راس آن حل مشکل اشتغال جوانان و آنچه که امنيت کشور را تهديد مي کند مشکلات اقتصادي، فاصله طبقاتي، فساد است.

براي برون رفت از اين مشکلات راهکارهاي زير پيشنهاد مي گردد:

۱) تشکيل اتاق فکر با حضور نخبگان جهت تصميم گيري هاي بزرگ شهرستان
۲) محاسبه ظرفيتهاي شهرستان و برنامه ريزي مستقل اقتصادي
۳) استفاده از مديران با ثبات،ولايت مدار و باسواد در ارکان مديريتي شهرستان
۴) راه اندازي صنايع مادر شهرستان با بکار گيري تکنولوژي هاي روز و جذب سرمايه گذار

راهکارهاي ارائه شده به استناد فرمايشات امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري، شاکله کار هستند که بعد از گذشت سي و هفت سال از انقلاب هيچ توجهي به آن نشده و اميدوارم در آينده اينگونه نباشد.

با توجه به عنوان هاي سال هاي گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتي و به ويژه امسال (سال اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال) متاسفانه شاهد بي استفاده ماندن پتانسيل هاي شهرستان هستيم که اين مهم دستاوردي جز بيکاري،فقر و نهايتا انسداد ظرفيت هاي شهرستان ندارد.

اميد است با تکيه بر اصل شايسته سالاري و استفاده از ظرفيت نيروهاي بومي  مشکلات روز به روز کاهش يابد.

ايران کشوري سرشار از امکانات مختلف است، خداوند چيزي براي اين کشور کم نگذاشته است ما اعتقادمان بر اين است با يک رويکرد و برنامه ريزي و تعامل مثبت مسير حرکت جمهوري اسلامي را به سمت رفتن به طرف شاخص هاي پايدار هدايت خواهيم کرد و دهه آينده دهه پيشرفت اقتصاد ايران است و مي توانيم به رتبه اول اقتصاد دنيا دست يابيم ولي براي اين قضيه بايد تلاش کرد و ناکارآمدي ها را پوشش داد.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۶:۲۳

29 Dec 2019