۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۱۶۷۹۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وظیفه دولت حمایت وجلوگیری از توقیف مطبوعات ورسانه ها/جداکردن کنسرت های مختلط حذف خانواده هاست!

دولت وظیفه خود می داند که از همه رسانه ها و مطبوعات حمایت و از توقیف مطبوعات و رسانه ها جلوگیری کند.
وظیفه دولت حمایت وجلوگیری از توقیف مطبوعات ورسانه ها/جداکردن کنسرت های مختلط حذف خانواده هاست!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار بام ایران خبر علی جنتی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: دولت وظیفه خود می داند که از همه رسانه ها و مطبوعات حمایت و از توقیف مطبوعات و رسانه ها جلوگیری کند.

وی از آماده شدن لایحه قانون مطبوعات خبر داد و اذعان داشت: این طرح به زودی به مجلس ارائه می شود.

جنتی افزود: در حوزه کتاب و اصحاب قلم گشایش خوبی برای نویسندگان حاصل شده و برای بسیاری از کتاب هایی که به دلیل خرده گیری های بی جا مجوز نگرفته بودند مجوز صادر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ حدود ۶۴ هزار عنوان کتاب چاپ شد که بیش از ۵۰ درصد آن چاپ اول بودند و این نشان دهنده نوعی نشاط در حوزه فرهنگ و اصحاب قلم است.

جنتی با تاکید بر حفظ کرامت هنرمندان بیان داشت: این دولت تمام تلاش خود را می کند
که حیثیت عمومی هنرمندان محفوظ بماند و به آینده روشن امید داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه حدود ۱۹ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعال است تصریح کرد: یکی از وظایف وزارت ارشاد تقویت و تجهیز و تاسیس این کانون هاست.

جنتی اظهار داشت: بسیاری از هنرمندان و اصحاب رسانه با مشکلات معیشتی زیادی روبرو هستند که برای بررسی وحل آن بخشی را به عنوان مشاور اقتصاد و فرهنگ در وزارتخانه در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر عضو صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان و روزنامه نگاران هستند، گفت: این صندوق ۲۴ میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی داشت که الان این رقم به ۳۴ میلیارد رسیده و ما برای حل این مشکل اقداماتی در دست انجام داریم.

جنتی بیان داشت: در برخی از استان ها بعضی از دستگاه های غیرمسئول خواستار جدا برگزار شدن کنسرت برای خانم ها و آقایان شده اند که این قابل قبول نیست و به معنای حذف خانواده هاست.

وی افزود: برخی از این تفکرات غلط اوایل انقلاب هم وجود داشت که خود امام(ره) هم با آن برخورد کردند.

جنتی با بیان اینکه در حوزه فیلم سازی معافیت مالیاتی وجود دارد و ما تلاش داریم کتابفروشی ها را هم مشمول معافیت مالیاتی کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۴:۳۴

29 Dec 2019