۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۳۶۷۷۰
رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری اجازه جریان یک لیتر آب در تونل گلاب را نمی‌دهد/اصفهان به دنبال بلوکه‌ی طرح‌های قانونی در استان است

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری گفت: باید جلوی روند این گستاخی ها گرفته شود، حیف و میل کنندگان بیت المال برای ساخت تونل گلاب و بهشت آباد باید محاکمه شوند، استان چهارمحال و بختیاری اجازه جاری شدن یک لیتر آب در تونل گلاب را نخواهد داد، هیچ تونلی در بهشت آباد برای غارت منابع آب این استان در حالی که مردم آب شرب خوردن را ندارند زده نخواهد شد.
چهارمحال و بختیاری اجازه جریان یک لیتر آب در تونل گلاب را نمی‌دهد/اصفهان به دنبال بلوکه‌ی طرح‌های قانونی در استان است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام امیرقلی جعفری رئیس کمیته صیانت آب چهارمحال و بختیاری در ششمین همایش بام ایران در حسرت آب که توسط شورای اسلامی و شهرداری شهر شهرکرد با همکاری کمیته صیانت از آب استان برگزار شد، ضمن تشکر از شورای شهر شهرکرد که میزبان این همایش بودند اظهار کرد: روی سخن من با مردم شریف اصفهان نیست بلکه عرض بنده با یک سری از مدیران قانون‌گریز، زیاده‌طلب، زیاده‌خواه و کسانیست که با توهین با مردم سایر استان‌ها برخورد می‌کنند و این برخورد آن‌ها با برخی از مسئولین نظام نیز به همین صورت است.

وی در ادامه بیان داشت: ما در قصه آب چهارمحال و بختیاری سیر خاصی داشتیم به این صورت که زمانی آب منطقه ای ما وابسته به آب منطقه ای اصفهان بودو به همین دلیل در بحث آب استقلالی نداشتیم، اما نمایندگان مجلس قبلی ما با اعتصاب در مجلس توانستند استقلال آب چهارمحال و بختیاری را باز پس گیرند.

جعفری افزود: اما متاسفانه بعد از این استقلال اجازه کار و فعالیتی در بحث آب به ماداده نمی‌شد  و ما را محدود ساخته تحت فشار بودیم، در مرحله بعدی حضور مدیران مردمی استان اجازه این اعمال فشارها را به اسان همجوار ندادند و به همین دلیل بود که اقدام به اجرای طرح های ویرانگر، ظالمانه، غاصبانه و غیرکارشناسانه مانند تونل گلاب، تونلی که بناست زاینده رود را از استان ما جدا سازد و به استان اصفهان ببرد و ۶۳ کیلومتر رودخانه را در استان چهارمحال و بختیاری بخشکانند کردند.

وی تونل بهشت آباد را به تونل جهنمی  مانند کردو خاطرنشان کرد: طرح های ظالمانه ای که امروز در دست کار هستند یا شروع شده و دارند و گروکشی‌هایی برای ان صورت گرفته است طرح طرح بن-بروجن می‌باشد.

اصفهان به دنبال بلوکه طرح‌های قانونی در استان است

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این درحالی است که برخی در مرحله بعدی علاوه بر اجرای طرح‌های ظالمانه، سعی در بلوکه کردن طرح های قانونی و مصوب در استان را دارند و طرح بن-بروجن نمونه‌ایی از این طرح‌ها است که قرار است بعد از اجرا آب رسانی آب شرب نیمی از مردم استان را انجام دهد و اگر همینطور ادامه یابد همانطور که با قلدری به دنبال بلوکه کردن ۳۳ هکتار از طرح های کشاورزی ما که از سال ۸۵ مجوز گرفته‌اند هستند، در مرحله بعد باید شاهد آن باشیم که اعلام کنند ۹۸ درصد از زاینده رود به آنها تعلق دارد و آب زاینده رود انفال نیست.

جعفری در ادامه سخنان از نیرنگ تازه ای برای اولین بار پرده برداشت و بیان داشت: استان اصفهان دنبال گرفتن سند مالکیت برای ۱۴۰۷ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری شامل تونل سوم، دریاچه تونل سوم و منطقه تونل ها به نام آب منطقه ای استان اصفهان است.

وی با طرح سوال از نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی درخصوص وجود قانون در کشور بیان داشت: ما اعتقاد داریم که در کشوری که قانون وجود دارد نباید کار غیرقانونی انجام شود، مانند تونل جهنمی گلاب و باید طراحان و مجریان تونل گلاب به محکمه کشیده شوند، سازمان بازرسی کشور تونل گلاب را غیرقانونی می داند، دیوان محاسبات آن را غیرقانونی عنوان می‌کند و یک سند برای قانونی بودن تونل گلاب در وزارت نیرو وجود ندارد پس چرا همه چشم را بر این کار غیرقانونی بسته اند و چرا طراحان و مجریان این طرح تشویق می شودند؟؟

وی با تاکید بر اینکه مگر در کشور ما حاکمیت دوگانه وجود دارد؟ افزود: استان اصفهان برای خود مطالبه می‌کند، اجرا می‌کند و با قلدری مجوز می‌گیرد، پس به دکتر روحانی اعلام کنیم شما به‌عنوان ریاست جمهوری یک قوه مجریه را هدایت می‌کنید و در اصفهان هم یک قوه مجریه مجزا وجود دارد! این نوعی هرج و مرج حاکمیتی است، ولی اگر یک حاکمیت است که مسلما هیمن طور است، اگر کسی قوانین حاکمیت را زیر پا بگذارد،باید پای میز محاکمه کشیده شوند.

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری با اشاره به گوشه‌ای از تلاش‌های مسؤولان دولتی در ایجاد اختلال در امور آب‌منطقه‌ای استان و اجرای طرح‌های آبی گفت: مسئولین استان اصفهان آمدند و طرح های قانونی استان را بلوکه کردند، نماینده محترم میمه و بلخوار به عنوان یک قانون گذار چگونه به خود اجازه می دهد پروژه بن_بروجن را غیرقانونی اعلام کند؟ بن-بروجن مصوبه دو هیئت دولت را دارد و تمام مجوزات را برای آب شرب مردم اخذ کرده است، ما به ریاست قوه قضائیه اعلام کردیم که تونل گلاب چه فاجعه ای در استان به وجود می آورد، چرا مصوبات شورای عالی آب را آقای جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری زیر پا می گذارند؟ چرا پروژه گلاب را که وزیر کشور بعد از بازدید دستور توقف آن را داد با اجازه آقای جهانگیری سه روز بعد در استان اصفهان مواجه شد؟ مگر مردم ما و نظام گناه کرده اند که وجه المساطحه این زیاده خواهی ها قرار می گیرند.

چرا متجاوز و کسی را که قانون را زیر پا گذاشته، پای میز محاکمه نمی‌کشانید

جعفری ادامه داد: مگر نظام اسلامی بدهکار عده ای زیاده‌طلب است، مردم چندین هزار شهید در راه انقلاب دادند که در کشور عدالت باشد، چرا متجاوز و کسی را که قانون را زیر پا گذاشته پای میز محاکمه نمی کشانید؟ باید کسانی که قانون گریز و قانون شکن بوده اند و مصوبات این کشور را زیر پا گذاشته اند چه در چهارمحال چه در جاهای دیگر پای میز محاکمه کشانده شوند، این حرف مردم است.

مگر می‌شود قسمتی از استان ما به نام آب منطقه‌ای اصفهان سند بخورد

جعفری با گلایه از علمای استان اصفهان گفت: من از علمای اصفهان که نور چشم بنده هستند سوال می‌کنم، اگر سازمان میراث فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری قسمتی از میدان عالی قاپو را سند بزند به نام خود چه حالی به شما دست می‌دهد؟ این زیاده‌خواهی‌ها تا چه حد است که حوزه آبریز چهارمحال و بختیاری را سند می زنند به نام شرکت آب منطقه ای استان اصفهان!؟ توهین و ننگی از این بالاتر برای ما نیست، آن مدیرکل و آن مدیر منابع طبیعی که این مجوز را امضاء کرده، آن ثبت اسناد که در آخرین مرحله قصد امضاء این سند ننگین را داشته باید به مردم پاسخ دهند،  مگر می شود قسمتی از استان ما به نام آب منطقه ای اصفهان سند بخورد!؟

رئیس کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری در پایان با خطاب قرار دادن برخی مدیران داخلی بیان داشت: مسئولین استان برای این مشکلات چه کرده اند؟ مدیرانی که فقط دنبال پست مقام و نگه داشتن میز و سمت خود هستند، تنها راهکار این مشکلات به محکمه کشاندن مجرمین است و باید جلوی روند این گستاخی ها گرفته شود، حیف و میل کنندگان بیت المال برای ساخت تونل گلاب و بهشت آباد باید محاکمه شوند، استان چهارمحال و بختیاری اجازه جاری شدن یک لیتر آب در تونل گلاب را نخواهد داد، هیچ تونلی در بهشت آباد برای غارت منابع آب این استان در حالی که مردم آب شرب خوردن را ندارند زده نخواهد شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۳۱:۰۶

29 Dec 2019