۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۳۷۲۱۰

سقوط اخلاق در زلزله سياست

آبان 96 براي ما ايراني ها پاياني تلخ به همراه داشت. زلزله 7/3 ريشتري کرمانشاه خسارتها و صحنه هاي جانکاهي را بر جاي گذاشت.
سقوط اخلاق در زلزله سياست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ ديدن تصوير غم زده هوطنانمان، دل هايمان را ريش ريش و قلبهايمان را لبريز از اندوه نمود. در حاليکه هر ايراني ميکوشيد تا در فرش هزار رنگ معرفت ، تار و پودي سهم او باشد تا بلکه از سنگيني رنج هاي برادران و خواهرانش بکاهد اما کمي آن سو تر درحوالي سياست، در کوچه پس کوچه هاي غبار آلود فلان کانال و بهمان صفحه ، يا در کشاکش نبرد سنگين تيترها و تکذيبها باز هم اهالي سياست و سمپاتهايشان گل به خودي زدند، و باز هم بايد بگوييم مارادونا را رها کنيد، غضنفر را بچسبيد.

رفتارشناسي رخدادهاي صورت گرفته در فضاي مجازي طي روزهاي اخير از سوي سياسيون و برخي از کاربران فضاي مجازي ، ما را با پارادوکس عجيبي مواجه ساخته است. از يک سو همدردي با زلزله زدگان و از سويي موج سواري روي خط زلزله آن هم با رفتارهاي تنش آفريني که در خوشبينانه ترين حالت ممکن ناشي از عدم درک اولويتها است.

عدم استحکام ابنيه در ايران و ضعف نظارت در مراحل ساخت، بحث امروز و ديروز نيست اين موضوع هم ميتواند مسکن مهر را شامل شود و هم بيمارستان تازه تاسيس در استان کرمانشاه را . اما واقعا زمان چنين بحث تخصصي در ساعات اوليه کمک رساني است؟ کاربراني که تصاوير ويراني هاي يمن و سوريه را به جاي تصاوير زلزله کرمانشاه منتشر ميکنند چه نيتي دارند و در کجاي پازل انسانيت قرار ميگيرند؟

انتشار خبر جعلي تماس استاندار کرمانشاه با جهانگيري در شب تولد روحاني، تقطيع تصاوير حجت الاسلام و المسلمين قاسميان به گونه اي که ايشان را در حال عکس گرفتن با ويرانه هاي زلزله نشان ميدهد يا تکه پراني ها و مچ گيري هاي سياسي در فضاي غم بار امروز بيان گر چيست؟

آيا سلبريتي هايي چون علي کريمي ، مسعود شجاعي، علي انصاريان و رضا صادقي که با آدرس اشتباه علت زلزله را شعار مرگ بر امريکا در نماز جمعه ميدانند، بهتر نبود به عنوان شخصيتهاي موثر ورزشي و هنري اين سوال را مطرح ميکردند که چرا دولت امريکا با اعمال تحريم هاي ناجوانمردانه حتي اجازه انتقال کمک هاي جمع آوري شده توسط ايرانيان خارج از کشور براي زلزله زدگان را نمي دهد.

از سويي ايجاد دوگانه ارتش و سپاه يکي از تلخ ترين سکانس هاي اين نمايش مشمئز کننده است. آيا القاي شکاف بين دو نيروي موثر نظامي کشور در شرايط حساس منطقه کاري عقلاني است؟

براستي چرا برخي از کاربران علي رغم افشاي ماهيت دروغ پردازانه آمد نيوز کماکان بدون اندکي تفکر، جعليات و شبهات آن را فوروارد ميکنند؟ آيا حکمت و تعقل ما را وادار نمي نمايد که راه را بر سوء استفاده کنندگان، آن هم در چنين شرايطي ببنديم؟

و آيا اهالي سياست بهتر نيست اندکي درس مصلحت تلمذ کنند تا بدانند که جامعه ما به حد اعلا سياست زده است، پس با موج سواري سياسي و مچ گيري در شرايط غير عادي اخلاق را ذبح نکنند.اين حجم از بي اخلاقي با کدام منطق قابل توجيه است؟

آيا تقواي سياسي حضرات اصول گرا و مولفه هاي دموکراسي و جامعه مدني آقايان اصلاح طلب آنان را از انجام چنين رفتارهايي منع نکرده است؟ آيا رفتارهاي غير منطقي بخشي از جامعه در مواجهه با شايعات و رويدادها متاثر از حرمت شکني جريان هاي سياسي نيست؟

امروز مسجل شده است که زلزله ۷/۳ ريشتري کرمانشاه در کنار خسارتهاي سنگين جاني و مالي، اخلاق برخي از سياستمداران و کاربران فضاي مجازي را نيز در زير آوار خود دفن کرده است.

لطفا در کشاکش منازعات سياسي و نبردهاي مجازي اندکي حرمت، اخلاق و خط قرمز هم باقي بگذاريد و زخم ها را کاري تر نکنيد.

يادداشت: احمد شيراني تک آبادي

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۹:۴۵

27 Dec 2019