۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۴۰۲۷۰

رشد ۹۳ درصدی پایش های محل دفن پسماند در چهارمحال و بختیاری

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ارزیابی های زیست محیطی برای تجمیع محل دفن پسماند استان انجام شده و برای اجرایی شدن در حال پیگیری است.
رشد ۹۳ درصدی پایش های محل دفن پسماند در چهارمحال و بختیاری
شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ ضمن ارائه گزارش از وضعیت پسماند ۵ ماهه اول سال جاری اظهار داشت: برای حفظ سلامت مردم شریف استان پایش پسماندهای شهری و روستایی به طور جدی و مستمر انجام میشود..

وی در ادامه عنوان کرد: در این مدت ۶۸۴ مورد پایش محل دفن زباله در استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳ درصد رشد داشته است. این مقام مسئول به وضعیت توپوگرافی استان که اغلب کوهستانی و یا در مسیر رودخانه ها و چشمه ها قرار دارد، اشاره کرد و افزود: فرمانداران و شهرداران نظارت کافی جهت اجرایی شدن طرح تفکیک از مبدأ زباله در تمام شهرها و روستاهای استان را داشته باشند.

احمدی به اجرایی شدن طرح تجمیع مکان دفن زباله شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان و شهرستان کیار، فارسان و کوهرنگ اشاره و تأکید کرد: این طرح در شهرستان فارسان و کیار پیشرفت خوبی داشته و برای سایر شهرستان ها نیاز به تهیه طرح و ارزیابی زیست محیطی دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اهمیت دفن بهداشتی زباله و پسماند در سلامت و بهداشت شهروندان و جامعه بر تداوم اجرای طرح تفکیک از مبدأ زباله از درب منازل تأکید کرد.

گفتنی است دومین کارگروه پسماند استان در سال ۱۳۹۷ با حضور فرمانداران، شهرداران و نماینده دستگاه های مرتبط به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و به دبیری حفاظت محیط زیست استان در دفتر هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

انتهای پیام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۷:۴۳

30 Dec 2019