۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۱۷۶۹۰

شرمن: ظرفیت غنی‌سازی فعلی ایران قابل قبول نیست

معاون وزارت خارجه آمریکا در آستانه تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای گفت ظرفیت غنی‌سازی فعلی ایران قابل قبول نیست.
شرمن: ظرفیت غنی‌سازی فعلی ایران قابل قبول نیست
به گزارش جهانبین نیوز، وندی شرمن در یک سخنرانی در دانشگاه جرج تاون گفت: ما همچنان در برخی موارد اساسی با یکدیگر فاصله داریم؛ از جمله ظرفیت و وسعت غنی‌سازی اورانیوم.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای آمریکا ادامه داد: امیدوارم طی روزهای پیش رو ایران تلاش کند در مورد موضوع محوری ظرفیت غنی‌سازی، به جهان بقبولاند که «وضع موجود پذیرفته شود». البته «این‌گونه نیست و اگر این‌طور بود، ما وارد این مذاکرات سخت و پرزحمت نمی‌شدیم».

وی افزوده است: «جهان در صورتی با توقف و برداشتن تحریم‌ها موافقت می‌کند که ایران گام‌های قانع‌کننده و قابل تأییدی بردارد که برنامه اتمی‌اش کاملاً صلح‌آمیز، هست و باقی خواهد ماند».

شرمن افزود: «تا کنون می‌توان گفت که مذاکرات جدی بوده و پاسخ‌های بالقوه برای برخی موضوعات کلیدی شناسایی شده است».

این مقام آمریکایی بیان کرد: «ما باید مطمئن باشیم که هر تلاشی از سوی تهران برای شکستن تعهداتش، چنان قابل رؤیت و زمان‌بر است که شانسی برای موفقیت پیدا نمی‌کند. پیشنهادات ارائه شده به ایران این ویژگی را دارند و منصفانه و منعطف هستند و تمایل دانشمندان ایران برای یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز درک شده است».

خانم شرمن در انتها اظهار داشت: «آشکار است که یک راه‌حل صلح‌آمیز بسیار مطلوب است چرا که در مقایسه با هر جایگزینی، راه‌حل دیپلماتیک بادوام‌تر و کم‌خطرتر است».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صدر تیم مذاکره کننده هسته‌ای برای ادامه مذاکرات جامع تهران با گروه ۱+۵ و شرکت در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بامداد روز گذشته (سه‌شنبه) عازم نیویورک شد. این مذاکرات قرار است از امروز با دیدار دوجانبه ظریف و کاترین اشتون آغاز شود.

انتهای پیام/*
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۳:۰۱

18 Feb 2020