۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۲۹۶۶۰
امام جمعه بن:

وقتي که فساد در يک جامعه اي نهادينه شد ،تمام آن جامعه را دچار مشکل خواهد کرد.

امام جمعه بن با اشاره به آيات قران گفت : خداوند تبارک وتعالي بارها درآيات قرآن انسان را از ثروت اندوزي و به دنبال مال زياد بودن نهي کرده است و نتيجه اشرافي گري و پوال اندوزي و فساد هاي مرتبط با آنها دامن تمامي افراد جامعه را خواهد گرفت و وقتي که فساد در يک جامعه اي نهادينه شد ،تمام آن جامعه را دچار مشکل خواهد کرد.
وقتي که فساد در يک جامعه اي نهادينه شد ،تمام آن جامعه را دچار مشکل خواهد کرد.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت:قرآن کريم جوامع را بطور کلي به دو دسته تقسيم مي نمايد:يک جامعه ي آرماني قرآني و دوم جامعه ي منحرف طاغوتي.

وي در ادامه خطبه هاي نماز جمعه افزود، قرآن کريم براي هريک از جوامع طبقاتي را در نظر گرفته و طبقات هر کدام از اين جوامع را اينگونه معرفي ميکند،در ارتباط با طبقات دروني جامعه ي آرماني قرآني مي فرمايد:صديق، مومن، صالح،عالم،شهيد، مجاهد،اين ها خصيصه ي کساني هستند که در درون جامعه ي قرآني زندگي مي کنند افرادي که راهشان را بر طبق اصول قرآن قرار مي دهند،بر طبق آيات قرآني عمل مي کنند و به آيات الهي ايمان دارند پيوسته به دنبال اين هستند که در کنار بهره بردن و استفاده از دنيا ،دنيا وسيله رسيدن به آخرت قرار دهند.

مير افضلي افزود : در واقع انسان هايي که با قرآن انس مي گيرند دنيا را غايت و نهايت نمي بينند و دنيا را وسيله اي براي رسيدن به عالم سعادت مي داند و لذا هر روز به دنبال افزايش کمال و مکارم اخلاق در درون خود هستند اينگونه افراد به درجه ي شهادت وشهيد و به درجه ي مهاجر و مجاهد و به درجه ي صديق در رأس اين جامعه ولي امر قرار دارد اين مردم به دنبال کمال هستند.

وي با اشاره به نقطه مقابل جامعه قرآني ، به جامعه طاغوتي پرداخت و گفت : طبقات دروني اين جامعه مفسدين، مشرکين، اهل ظلم و... قرار دارند افرادي که نهايت غايت وهدف اين ها همين دنياي فاني است و ايمان به خدا و دنياي آخرت ندارند و به دنبال فساد، ظلم، تضييع و تضعيف حقوق ديگران هستند تا بتوانند دنيايي در نهايت رفاه را براي خود ترسيم بکنند.

وي اضافه کرد: قرآن کريم براي اين جامعه ي منحرف طاغوتي دو رکن را بيان مي فرمايد،که بخشي از اين هاعوام هستند و با تعابيري از جمله اهل قريه،شرک از اين ها ياد مي کند؛ و کساني که کارهاي خواص را دنبال مي کنند و دسته دوم خواص هستند کساني که سياست گذاري مي کنند و در جامعه ي منحرف طاغوتي انحراف را ايجاد مي کنند و مردم رابه تباهي مي کشانند.

مير افضلي با اشاره به آيات قران گفت : خداوند تبارک وتعالي بارها درآيات قرآن انسان را از ثروت اندوزي و به دنبال مال زياد بودن نهي کرده است و نتيجه اشرافي گري و پوال اندوزي و فساد هاي مرتبط با آنها دامن تمامي افراد جامعه را خواهد گرفت و وقتي که فساد در يک جامعه اي نهادينه شد ،تمام آن جامعه را دچار مشکل خواهد کرد.

وي تصريح کرد: امروز سالرزو درگذشت فقيه گران قدر وعالي مقام حضرت آيت الله مشکيني رئيس سابق مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه قم است.
رحلت اين عالم بزرگوار و و سرباز حضرت امام روح الله خميني(ره)را خدمت شما عزيزان تسليت عرض ميکنم.

وي ضمن تسليت ايام شهادت امام صادق (ع) گفت : ۹ مرداد مصادف با ۲۵ شوال سالروز شهادت رئيس مکتب شيعيان امام جعفر صادق (ع)است اين امام با آن همه مشکلات و خفقان هاي سياسي و اجتماعي دست از نشرو ترويج دين برنداشتند و بيش از ۴ هزار شاگروعالم ديني از محضر اين بزرگوار استفاده کردند و امروز غالب رواياتي که مانقل ميکنيم و روايات و تفاسر قرآني و احاديثي که داريم ار امام جعفر صادق(ع)باقي مانده است.

و در نماز جمعه بن از برپاکنندگان وستاد نماز جمعه شهر بن تجليل بعمل آمد.

انتهای پیام 1027ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۴:۲۱

29 Dec 2019