۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۳۵۸۷۰

تجمع مردم سفيددشت مقابل استانداري/ فاجعه انساني را دريابيد

جمعي از مردم شهر سفيددشت در اعتراض به فعاليت مرگبار کارخانه تصفيه روغن که سلامت آنها را به خطر انداخته است مقابل استانداري چهارمحال بختياري تجمع کردند.
تجمع مردم سفيددشت مقابل استانداري/ فاجعه انساني را دريابيد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، صبح امروز جمعي از مردم شهر سفيددشت که معتقدند فعاليت مرگبار کارخانه تصفيه روغن سلامت شش هزار نفر را به خطر انداخته مقابل استانداري چهارمحال بختياري تجمع کردند.

تجمع کنندگان بنري با مضمون"ما شهروندان سفيددشتي از استاندار محترم و دلسوز استان و مسئولين محترم عاجزانه خواهشمنديم از فعاليت مرگبار شرکت تصفيه روغن بهاران شيمي که سلامت شش هزار انسان را به خطر انداخته است، از اين فاجعه انساني محافظت فرماييد" در دست داشتند.

يکي از تجمع کنندگان ضمن بيان اين که بوي آزار دهنده کارخانه تصفيه روغن اين شهر را پر کرده است به خبرنگار کلار، گفت: بوي مشمئز کننده اين کارخانه موجب سردرد و بيماري براي اهالي اين شهر شده است

وي با اشاره به اين که مردم شهر سفيددشت از بوي نامطبوع کارخانه تصفيه روغن سفيد دشت گلايه دارند، گفت: بوي نامطبوع کارخانه تصفيه روغن که در هوا پراکنده مي شود مردم را مورد آزار قرار داده است.

يکي ديگر از تجمع کنندگان با بيان اين که اعتراضات ما هم راه به جايي نبرده است، تاکيد کرد: مردم شهر سفيد دشت از مسئولين مي خواهند تا فکري براي عوارض و بيماري هاي ناشي از وجود اين کارخانه کنند.

مردم شهر سفيددشت که پيش تر نيز به آلودگي کارخانه تصفيه روغن و هواي مسموم اين شهر اعتراض داشتند امروز مقابل استانداري چهارمحال و بختياري تجمع کردند.

گفتني است چندي پيش نيز پايگاه خبري کلار در پي اعتراض مردم سفيددشت که فعاليت اين کارخانه را موجب آلودگي هوا و تهديد عليه بهداشت عمومي مي دانند گزارشاتي با عنوان"ناراحتي مردم سفيد دشت از بوي نامطبوع کارخانه تصفيه روغن" و "هواي مسموم سفيددشت" منتشر کرد.

آزمايش کارخانه تصفيه روغن ضوابط قابل قبولي نداشت

مرتضي منصوري رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بروجن در همين خصوص به کلار، گفت: کارخانه تصفيه روغن براي ساختن روغن جديد روغن هاي سوخته را مي جوشاند و به خاطر گازهايي هيدرو کربنيک که از آن متصاعد مي شود ناخودآگاه بوي شديد و مشمئز کننده اي ايجاد مي کند.

وي گفت: کارخانه تصفيه روغن سفيد دشت آزمايشي انجام داده و ادعا مي کند مشکلي وجود ندارد در حالي که آزمايش از قبل هماهنگ شده از لحاظ ضوابط زيست محيطي مورد تاييد نيست.

منصوري با اشاره به اين که آزمايش از قبل هماهنگ شده و رعايت فاکتورهاي زيست محيطي در زمان خاص مورد قبول ما نيست، افزود: آزمايشي که از سوي کارخانه تصفيه روغن سفيد دشت به ما ارائه شده از لحاظ زيست محيطي ضوابط قبولي را نداشت.

لزوم تغيير در فرايند کارخانه/بوي تصفيه روغن تهديدي عليه بهداشت عمومي است

محمد حسن کرمي مدير شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن نيز در اين خصوص به کلار، گفت: چون در فرايند تصفيه روغن مصرفي و مستعمل اسيد ترکيب مي شود گازهاي مشمئز کننده اي توليد مي کند که موجب ناراحتي مردم اين شهر شده است.

وي افزود: بوي مشمئز کننده تصفيه روغن مي تواند تاثيرات بسيار زيادي از لحاظ روحي، رواني و اخلاقي ايجاد کند که تهديد کننده سلامت محسوب مي شود.

کرمي ضمن بيان اين که کارشناس شبکه بهداشت مشکل کارخانه را تاييد و به دادستاني ارائه کرده است، گفت: بوي مشمئز کننده تصفيه روغن تهديدي عليه بهداشت عمومي است؛ اين کارخانه بايستي فرايند تصفيه روغن را به گونه اي تغيير دهد که اين بو انتشار پيدا نکند.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۷:۳۶

1 Jan 2020