۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۳۴۸۸۰
سرپرست شبکه بهداشت و درمان لردگان:

تاکنون موردي از ابتلا به تب کريمه کنگو مشاهده نشده است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان لردگان گفت: خوشبختانه تاکنون موردي از ابتلا به تب کريمه کنگو در اين شهرستان مشاهده نشده است.
تاکنون موردي از ابتلا به تب کريمه کنگو مشاهده نشده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سلام لردگان، محمدجان جليل‌پيران در جلسه شوراي سلامت و امنيت غذايي در شهرستان لردگان اظهار کرد: در اين جلسه در خصوص تب کريمه‌ کنگو هشدارهاي لازم داده شد و از کليه ادارات و مسئولان خواسته شد در اين زمينه نهايت همکاري خود را با شبکه بهداشت و درمان اين شهرستان داشته باشند.

وي گفت: خوشبختانه تاکنون موردي از ابتلا به تب کريمه‌کنگو در شهرستان لردگان مشاهده و گزارش نشده اما لازم است در اين زمينه پيشگيري‌هاي لازم صورت گيرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تب کريمه کنگو به عنوان يک بيماري مشترک بين انسان و دام مطرح است، که در اين زمينه به‌خصوص بايد در رابطه با شرايط نگهداري، نحوه ذبح اصولي، مصرف گوشت دام و... اطلاع رساني دقيق به شهروندان صورت پذيرد و مسؤولان مربوطه در عرصه بازرسي از مراکز تهيه و توزيع گوشت قرمز بايد به‌صورت جدي تلاش کنند.

وي از مردم شهرستان لردگان خواست، تا گوشت مصرفي مورد نياز خود را از مراکز مجاز و داراي مهر و کد بهداشتي تهيه کنند و در صورت مشاهده عامل مشکوک يا عدم رعايت بهداشت توسط مراکز توزيع گوشت سريعاَ بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان را در جريان قرار دهند.

گفتني است، در جلسه شوراي سلامت و امنيت غذايي شهرستان لردگان همچنين در خصوص  آب آشاميدني شهرها و روستاها و وضعيت دفع زباله نيز بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد يک گروه کارشناسي جهت بررسي منطقه دفع زباله به محل‌هاي مورد نظر اعزام شوند و عمليات لازم را جهت پاکسازي و سالم‌سازي اين مکان‌ها انجام دهند.

انتهاي پيام1026ج /630ل
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۲:۱۳

30 Dec 2019