۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۳۱۳۶۰
در سال جاري/

برداشت بيش از يک هزار 200 تن گردو در شهرستان سامان

مدير جهاد کشاورزي شهرستان سامان گفت: برداشت گردو در شهرستان سامان نسبت به دوره مشابه سال گذشته 15 درصد افزايش داشته است.
برداشت بيش از يک هزار 200 تن گردو در شهرستان سامان
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سامان ما، شهرستان سامان قطب توليد گردو در استان چهارمحال و بختياري است و بهترين و مرغوب ترين گردو در سطح استان در اين منطقه توليد مي شود.

گردوي شهرستان سامان يکي از محصولاتی است که در اين شهرستان به صورت عمده توليد و صادرات اين محصول از اين شهرستان به کشور هاي ديگر صورت مي گيرد، خصوصيات گردوهاي شهرستان سامان داراي مغز سفيد و پرروغن است و داراي کيفيت بالا است.

در اين شهرستان يک هزار و ۱۰۰ هکتار باغات گردو در وجود دارد که در سال جاري تاکنون از اين تعداد باغات گردو يک هزار و ۲۰۰ هزار تن گردو برداشت شده است.

علي خسروي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه برداشت گردو در سال جاري در شهرستان سامان يک هزار و ۲۰۰ تن بوده است، بيان داشت: برداشت گردو در اين شهرستان نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزايش داشته است.

خسروي با بيان اينکه اکثر گردوهاي اين منطقه از نوع ارقام گردو محلي است، بيان داشت: در حال حاضر ژونوتيپ هاي برتر توسط مرکز تحقيقات طي سال هاي گذشته شناسايي شده و جايگزين گردوهاي محلي شده است.

وي با بيان اينکه ويژيگي هاي گردوهاي ژنو تيپ از لحاظ کيفيت برتر و پوست نازک هستند، عنوان کرد: اين گردوها با کشت بافت و پيوند تکسير شده اند.

خسروي با اشاره بر اينکه ارقام محلي گردو از طريق سرشاخه کاري topworking با ارقام خوب و تجاري جايگزين مي شود، بيان داشت: گردو شهرستان سامان نه تنها در استان بلکه در سطح کشور شناخته شده است و جزء گردوهاي مرغوب در کشور است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۵:۲۸

1 Jan 2020