۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۲۹۴۸۰
گردشگری؛

پارک جنگلي پروز و چشمه برم مال خليفه ميزبان گردشگران تابستاني+ عکس

پارک جنگلي روستاي پروز يکي از چندين تفرجگاههاي گردشگري در بخش فلارد مي باشد که مسافرين ايام فراغت يا تعطيلات خود را در اين مکان تفريحي گردشگري، سپري مي کنند.
پارک جنگلي پروز و چشمه برم مال خليفه ميزبان گردشگران تابستاني+ عکس
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان، روستاي پروز در منطقه پشتکوه در بخش فلارد از توابع شهرستان لردگان، استان چهارمحال و بختياري است.

این روستا در فاصله ۱۷۸ کيلومتري از مرکز استان (شهرکرد) واقع و به دليل پوشش گياهي که اکثر با درختان بلوط آراسته شده و نيز وجود رودخانه‌هاي پرآب و پارک جنگلي پروز مورد توجه کوهنوردان ، گردشگران و طبيعت گردان قرار گرفته و يکي از جاذبه‌هاي طبيعي به حساب مي‌آيد.

گردشگاه زيباي پروز با طبيعت بهشت‌گونه خود و قرارگيري در امتداد دره‌اي سرسبز، سالانه ميزبان هزاران گردشگر از داخل و خارج استان است.

محيط دنج و خلوت، سايه درختان بلند و قد برافراشته، چشمه‌هاي زلال، شاليزارهاي سرسبز و درختان جنگلي پيرامون آن، از ويژگي‌هاي جالب توجه اين گردشگاه به شمار مي‌روند. جاده آسفالته، فضاي سبز، سکوي نشيمن، سرويس بهداشتي، پارکينگ و دسترسي به واحدهاي اقامتي لردگان، مهم‌ترين زيرساخت‌هاي اين منطقه زيبا و دلنشين است.









 
پارک چشمه برم مال خليفه

پارک چشمه برم مال خليفه يکي از تفرجگاههاي گردشگري در بخش فلارد بوده که مسافرين ايام فراغت يا تعطيلات خود را در اين مکان تفريحي گردشگري، سپري مي کنند.

شهر مال‌خليفه در بخش فلارد نیز از توابع شهرستان لردگان ،استان چهارمحال و بختياري است.

اين شهر با 1750 متر ارتفاع از سطح دريا در 175 کيلومتري جنوب شرقي شهرکرد واقع شده و مرکز بخش فلارد در شهرستان لردگان مي‌باشد.

شهرمال خليفه در کنار  يک کوه صخره اي به بلنداي 260 متر واقع  است و دقيقا در مجاورت اين کوه سنگي واقع شده که منظره طبيعي زيبايي را بوجود آورده است.

چشمه سارهاي فراواني از اين کوه منشعب شده که باعث بوجود امدن برم(barm) مال خليفه در ضلع شرقي کوه شده است که پارک و استراحتگاه به شمار مي‌آيد.

زمينهاي زراعي برنج و گندم بوسيله آب اين برم سيراب مي شوند.

ساکنين اين شهر به لهجه لري بختياري صحبت مي کنند و به طور کلی در  بختياري به چند خانواده که در کنار هم زندگي مي کنند "مال" گفته مي شود.

حد فاصل مال خليفه و خنگ پارک و چشمه برم قرار دارد که ميزبان هزاران نفر مسافر ، گردشگر و توريست است.

 بهترين فصل سال براي ديدن منطقه بهار و پاييز است، درخت‌هاي بلوط و بنه و زرشک و انجير زيادي در اين منطقه يافت مي‌شود.






انتهاي پيام1022ج /630 ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۴:۱۰

26 Dec 2019