۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۲۹۰۱۱
سرپرست شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری؛

خشکسالی های متوالی در چهارمحال و بختیاری،برداشت آب از هشت دشت این استان را ممنوع کرد

سرپرست شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: از 16دشت در استان به دلیل ۹ سال خشکسالی متوالی در استان، هشت دشت از آن ممنوع اعلام شد.
خشکسالی های متوالی در چهارمحال و بختیاری،برداشت آب از هشت دشت این استان را ممنوع کرد
به گزارش جهانبین نیوز، فتح الله صابرپور سرپرست شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری روز سه شنبه در نشست خبری مدیران صنعت آب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرهنگسازی برای استفاده صحیح از چاه های مجاز و همچنین صرفه جویی در مصرف آب موجود از اقدامات مهم این شرکت است گفت: استان ما به سمت خشکسالی و افت شدید آب های زیرزمینی می رود.

وی با اشاره به وجود ۱۶ دشت در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: از این تعداد ۱۱ دشت مطالعه شده و منبع بخش زیادی از مصارف آب شرب در استان است که  به سبب وقوع ۹ سال خشکسالی متوالی در استان، هشت دشت از آن ممنوع اعلام شد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری، پروژه انتقال آب بن- بروجن را از مهمترین پروژه های تامین آب در این استان دانست و گفت: تملک اراضی از مهمترین موانع در اجرای این طرح است که رفع آن نیازمند همراهی و مشارکت مردمی است.

صابرپور با اشاره به کاهش منبع آب ذخیره شده در سد زاینده رود، اظهار کرد: به سبب خشکسالی های اخیر میزان ذخیره آب سد زاینده رود کاهش یافته و اگر دیگران مدعی شوند که کاهش آب متوجه مناطق بالادست است، مطلب درستی نیست.

وی با تاکید بر مصرف بهینه آب به ویژه در فصل تابستان، اظهار کرد: انتظار است تا با توجه به گرم شدن هوا و کاهش منابع آب زیرزمینی مردم استان برای جلوگیری از بحران آب در مصرف این مایه حیات صرفه جویی کنند.

قدرت الله بیگلری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه شهر دشت شهرستان لردگان هم اکنون با تانکر آبرسانی می شود، گفت: آبهای زیرزمینی منبع اصلی تامین آب شرب مردم استان است که به سبب خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی شاهد افت شدید منابع آب زیرزمینی هستیم که این امر می طلبد در مصرف آب صرفه جویی شود.

بیگلری تصریح کرد: هم اکنون ۴۸ حلقه چاه در استان از مدار خارج شده و دبی آب از چاه های فعال نیز بسیار کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش میانگین بارندگی در شهرستان بروجن، گفت: شهر بروجن به کویر استان تبدیل شده و برای رفع مشکل کم آبی تاکنون سه چاه جدید برای شهر بروجن وارد مدار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ حلقه چاه برای تامین آب شرب در استان فعال شده و امید است با صرفه جویی در مصرف آب شاهد کمترین مشکل در فصل تابستان باشیم.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۶:۲۷

26 Dec 2019