۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۲۱۱۸۱
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن:

کم شدن ارتباطات درون خانوادگی یکی از این آسیب های استفاده بیش از حد از تلفن همراه و اینترنت است

حجت الاسلام والمسلمین مجید الهیان گفت: شبکه‌های اجتماعی موبایلی و اینترنتی هر روز در حال گسترش هستند اما کاربران این شبکه‌ها هر روز بیشتر از دیروز احساس تنهایی می‌کنند.
کم شدن ارتباطات درون خانوادگی یکی از این آسیب های استفاده بیش از حد از تلفن همراه و اینترنت است
به گزارش جهانبین نیوز، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن در جمع جوانان و نوجوانان شهر بروجن گفت: این روزها جمعیت شهروندان فضای مجازی در حال افزایش تصاعدی است، تقریبا همه ما و اطرافیان‌مان در شبکه‌های اجتماعی عضو هستیم و فعالیت می‌کنیم و این شبکه‌ها هر روز در حال گسترش هستند اما کاربران این شبکه‌ها هر روز بیشتر از دیروز احساس تنهایی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید الهیان با اشاره به آسیب هایی که در صورت استفاده بیش از حد از مظاهر فناوری ممکن است گریبان گیر افراد بخصوص جوانان شود، تصریح کرد: کم شدن ارتباطات درون خانوادگی یکی از این آسیب هاست، چرا که برخی از جوانان روز و شب درگیر فضای شبکه های موبایلی هستند و از محیط اطراف خود غافل می شوند.

وی با اشاره به سه مرحله اساسی که مردم یک جامعه در رویارویی با فناوری ها، پشت سر می گذارند، خاطر نشان کرد: به لحاظ فرهنگی سه شکل بندی در برخورد با فناوری های جدید ارتباطی داریم.

 الهیان افزود: مرحله امتناع یعنی به واسطه آسیب هایی که همراه فناوری هاست در ابتدا نسبت به آنها موضع می گیرند و آنها را سخت می پذیرند، اما در مرحله بعد یعنی اکتفا باید قبول کنند که این فناوری ها در زندگی نیاز است مثل اینکه کسی نمی تواند از هواپیما یا اتومبیل استفاده نکند علیرغم مخاطراتی مانند آلودگی هوا، تصادف یا سانحه که هر یک از آنها برای مردم دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن خطاب به جوانان گفت: در مرحله اکتفا مردم به حدی می رسند که فناوری را می پذیرند، شاخ و برگ اضافه آن را چیده و در نهایت از محصول آن استفاده می کنند و آن را بر اساس فرهنگ خود بومی می کنند.

وی اذعان کرد: در گذشته فاصله بین مرحله اول، دوم و سوم حتی تا ۵۰ سال طول می کشید اما امروز و در عصر ارتباطات، یک نرم افزار طی ۲۴ ساعت در کشور فراگیر می شود و عموم نسبت به آن اقبال نشان می دهند.

الهیان تصریح کرد: بسیاری از مشکلات عصر ما ناشی از کم شدن فاصله میان سه مرحله مذکور است چرا که در این صورت افراد فرصت و قدرت تصمیم گیری خود را از دست می دهند، اما می توان بسیاری از این مشکلات را با آموزش حل کرد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۶:۰۷

28 Dec 2019