۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۳۰۱۸۱
رئيس سازمان امور مالياتي کشور::

عمران و آبادي شهرها از محل ماليات بر ارزش افزوده است

معاون وزير اقتصاد و دارايي و رئيس سازمان امور مالياتي کشور گفت: عمران و آبادي شهرها از محل ماليات بر ارزش افزوده است که 3 درصد به طور مستقيم در اختيار شهرداريها و دهياريها قرار خواهد گرفت.
عمران و آبادي شهرها از محل ماليات بر ارزش افزوده است
به گزارش جهانبین نیوز؛ سيد کامل تقوي‌نژاد در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتي دولت در اين راستا پروژه‌هاي مهمي را تعريف کرده و پيگير انجام همه آنها است.

دوی با اشاره به دو پروژه مربوط به بخش مالياتي افزود: استقرار جامع و کامل طرح‌هاي مالياتي که  از سال‌هاي قبل شروع شده که اين طرح 23 پروژه دارد  و در سال 95 طرح جامع آن به عنوان طرح اقدام 95 با 75 زير پروژه و 7 محور اصلي شروع به کار کرده است.

وي اظهار داشت: ما در اين طرح به دنبال اين هستيم که اطلاعات کامل موديان را بدست آوريم تا از طريق اتصال به سامانه‌هاي مختلفي  که تحت عنوان  سامانه‌هاي مکاني، هويتي، مالي و دارايي افراد است بتوانيم اطلاعات افراد را در اين سامانه گردآوري کنيم و در اين سامانه  به نوعي کار خواهيم کرد که در مرحله آتي حداقل 90 درصد ابزار اظهارنامه‌ها را بپذيريم و تنها به 10درصد از موديان پر ليست را  رسيدگي خواهيم کرد.

در ادامه دکتر تقوي‌نژاد  در پاسخ به  سوال خبرنگار که پرسيدند: ماليات‌هاي مردم کجا صرف و چه برنامه‌هايي در راستاي توسعه استان‌هاي کمتر توسعه‌يافته داريد؟ گفت: نسبت ماليات به جي دي پي يکي از شاخص‌هاي مهم و کليدي  است که  درجه توسعه‌يافتگي  هر کشور به آن بستگي دارد.

وی در ادامه خاطرنشان شد که: در حال حاضر 7 درصد از جي دي پي ما از ماليات است که نسبت درآمدهاي مالياتي  در بودجه جاري  رو به افزايش است يعني 50 درصد از هزينه‌هاي دولت  را ماليات  پرداخت  مي‌کند و هرچه درآمدهاي مالياتي افزايش پيداکند رفاه مردم نيز بيشتر خواهد شد.

وي در پايان با اشاره به نرخ‌هاي ارزش افزوده گفت: عمران و آبادي از محل ماليات  بر ارزش افزوده است که 3 درصد به طور مستقيم  در اختيار شهرداري‌ها و دهياري‌ها  قرار خواهد گرفت.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۰:۴۱

30 Dec 2019