۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۳۲۱۶۱

پرورش بلدرچين و کبک گامي موثر در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي

معاون بهبود توليد ات دامي سازمان جهادکشاورزي استان چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه وافزايش واحدهاي پرورش بلدرچين وکبک درقالب مشاغل سنتي وخانگي ، دردستور کارسازمان جهادکشاورزي است.
پرورش بلدرچين و کبک گامي موثر در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ واژه «اقتصاد مقاومتي» براي اولين بار در شهريور سال ۱۳۸۹ از سوي مقام معظم رهبري در ديدار با کارآفرينان مطرح شد.

در همين ديدار، مقام معظم رهبري «اقتصاد مقاومتي» را معنا و مفهومي از کارآفريني معرفي کردند و براي نياز اساسي کشور به کارآفريني دو دليل «فشار اقتصادي دشمنان» و «آمادگي کشور براي جهش» را معرفي نمودند.

کم نيستند در اين ميان عده‌اي که به ايفاي نقش خود پرداخته‌اند و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادي خانواده یشان به اقتصاد کشور نيز کمک مي کنند و واژه ما مي توانيم را در عمل ثابت کرده اند. عده‌اي به ايفاي نقش خود در عرصه اقتصاد مقاومتي پرداخته‌اند و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادي خانواده‌شان به اقتصاد کشور نيز کمک و واژه ما مي‌توانيم را در عمل ثابت کرده‌اند.

آنچه که در حال حاضر کشور به آن سخت نيازمند است توجه به اقتصاد مقاومتي که از سوي مقام‌معظم رهبري نيز مورد تاکيد قرار گرفته و نيازمند عزم ملي براي تحقق آن هستيم. رهبر معظم انقلاب اسلامي از چند سال پيش که الگوي اقتصاد مقاومتي را مطرح کردند، بر وظايف توأمان مسئولان و مردم در پيشبرد اين سياست‌ها تاکيد داشتند. به اعتقاد مقام معظم رهبري، اقتصاد مقاومتي صرفا اجراي پروژه‌هاي عظيم و بزرگ ملي نيست، بلکه حتي يک کسب و کار کوچک که فردي در گوشه‌اي از کشور به راه مي‌اندازد و چند شغل ايجاد مي‌کند، اجراي اقتصاد مقاومتي محسوب مي‌شود. ايشان در بيانات ابتداي سال ۱۳۹۳ نيز به اين موضوع اشاره مي کنند: «معناي (اقتصاد مقاومتي) اين نيست که اين اقتصاد منحصر به دانشمندان است و فقط دانشمندان مي‌توانند نقش ايفا کنند در اقتصاد مقاومتي؛ نخير، تجربه‌ها و مهارت‌هاـتجربه‌هاي صاحبان صنعت، تجربه‌ها و مهارت‌هاي کارگراني که داراي تجربه و مهارت‌اند مي‌تواند اثر بگذارد و مي‌تواند در اين اقتصاد نقش ايفا کند.

اين که گفته مي‌شود دانش‌محور، معناي آن اين نيست که عناصر با تجربه‌ صنعتگر يا کشاورز که در طول سال‌هاي متمادي کارهاي بزرگي را براساس تجربه انجام داده‌اند، اينها نقش ايفا نکنند؛ نخير، نقش بسيار مهمي هم به عهده‌ اينهاست».

در همين راستا عده اي به پرورش کبک و بلدرچين در استان چهار محال و بختياري پرداخته اند که بتوانند گوشه اي از اقتصاد مقاومتي را تحقق بخشند

سام مرداني معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي استان چهارمحال و بختياري اظهار کرد: توسعه وافزايش واحدهاي پرورش بلدرچين و کبک در قالب مشاغل سنتي و خانگي، در دستور کار سازمان جهادکشاورزي، مي باشد.

وي تصريح کرد: يک واحد پرورش بلدرچين با ظرفيت ۶۴ هزار قطعه و توليد ۶۰ تن گوشت در سال، يک واحد پرورش کبک با ظرفيت 5 هزار و ۵۰۰ قطعه و ۱۲ تن گوشت در سال و همچنين پرورش ۶۵۰ هزار قطعه مرغ بومي در قالب مشاغل خانگي يا سنتي ازجمله طرح‌هاي فعال در استان است که توسعه و افزايش اين تعداد واحد از برنامه‌هاي در دستور کار اين سازمان است.

انتهای پیام1026ج /530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۷:۲۳

1 Jan 2020