۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۳۶۱۲۱
امام جمعه شهرستان بن عنوان کرد:

بايد اهداف غدير خم را به فرزندانمان بگوييم/بازسازي غدير خم سنت بسيار پسنديده و خوبي است

امام جمعه شهرستان بن عنوان کرد: بايد تفکر فرزندان را اهلبيتي کرده و اهداف غدير خم را به فرزندانمان بگوييم حرکت بازسازي غدير خم سنت بسيار پسنديده و خوبي است .
بايد اهداف غدير خم را به فرزندانمان بگوييم/بازسازي غدير خم سنت بسيار پسنديده و خوبي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت:خداوند در سوره اسرا مي فرمايد:يکي از مهم ترين موضوعات در جوامع بشري و مکاتب الهي موضوع امام و پيشوا و برگزيدن افرادي به عنوان پيشوا است
وي ضمن اشاره به معني آيه گفت: خداوند در روز قيامت همه ي افراد را نفر به نفرصدا نميکند وبلکه آنها را گروه به گروه و آنها را باعنوان پيشوا و امامشان دعوت مي کند.

ميرافضلي در ادامه گفت: وقتي مي گويندهمه ي انسان ها منظورش تمامي افرادي است که در روي کره خاکي پا نهادند  و زندگي کرده اندو مختص افراد خاصي نيست.

امام جمعه شهر بن گفت: ولايت امري بسيار مهم و ارزشمند است و تمامي افراد بايد امر ولايت را قبول داشته باشند ،و چه بسيار افرادي که در زمان ولي و پيشوا زندگي کرده اند و امام و پيشوار را قبول داشته اند و  چه بسيار افرادي که در زمان ولي و پيشوا نبوده اند ولي امام و پيشوا را قبول کرده و اهداف او را دنبال کرده اند.

ميرافضلي بيان کرد:ولايت يک امر مهم و ضروري است وقتي انسان زيارت عاشورا ميخواند در دعا ميخواند که زندگي و مرگش را با محمد و آل محمد  قرار دهد و نبايد اين فقط در زبان انسان باشد و بلکه بايد در زندگي او هم نمود و ظهور داشته باشد

 وي بيان کرد :  در همه ي انسان ها ولايت فرق دارد ،گاهي همين ماهواره،فضاي مجازي ها و حتي پول و مقام و شهرت و....مي شود ولي انسان ، و او را  به مسير هاي ظلمات و گمراهي هدايت ميکنند.

امام جمعه بن افزود : در روز غدير خم ،جبرئيل امين پيام خداوند را براي پيامبر اورد که امروز دين شما کامل شده و امروز نعمت بر شما کامل شد اين به معني اين است که هرآنچه تا روز غدير به مردم دادشده يک طرف و نعمت ولايت حضرت علي ابن ابي طالب(ع) هم يک  طرف مي  باشد،و اين جاييگاه و مقام ولايت را نشان مي دهد

وي عنوان کرد:عيد غدير خم يکي از بزرگترين و عظيم ترين اعياد مسلمان  مي باشد و و در روز غدير با تمام سختي ها و گرماي طاقت فرسا به همه مسلمانان دستور داد تا در غدير خم جمع شوند تا پيام ولايت را به همه برساند،جمعيتي حدودا  هزار نفر جمع شدند و خداوند به پيامبر اکرم فرمود  که اگر اين پيام را به گوش همه نرساني ،انگار رسالتي انجام نداده اي .

خطيب نماز جمعه بن گفت : عيد غدير نبايد به صورت يک روز و يک جشن ساده برگزار شود.بلکه بايدبسيار بزرگ و عظيم اجرا شود تا پيام غدير تمام و کمال به فرزندان وآيندگان ما برسد، در اين دنيايي که تمام دل مشغولي هادر گوشي وفضاي مجازي و تلويزيون خلاصه شده است بايد بدانيم که وظيفه  ما چيست و چقدر و چگونه بايد از اين ابزار استفاده کنيم و بايد تفکر فرزندان را اهلبيتي کرده و نگذاريم غرق در فضاي مجازي شوند.

وي با اشاره به کشتار 17شهريور در ميدان ژاله به دست ستمگران  ارتش شاهنشاهي گفت:مردم نسبت به حکومت شاهنشاهي اعتراض داشتند و در عوض حکومت به جاي اينکه به حرف آن ها گوش دهد بر روي مردم گلوله بست و مردم بسيار زيادي را کشت.

ميرافضلي در تقدير و تشکر از برگزار کنندگان برنامهي بازسازي غديرخم در شهر بن گفت: اين کار سنت حسنه ي بسيار خوبي است که در شهرستان بن آغاز شده است و بسيار حرکت خوب وعظيمي است که ان شاءالله با حضور همه ي شما عزيزان به نحو احسن و عالي اجرا شود.

وي ضمن ابراز انزجار و ناراحتي از کشتار مردم ميانمار توسط بودايان اين کشور گفت:هرکسي اين تصاوير ناراحت کننده را مي بيند بسيار نارحت شده و از جوامع بين الملل که در مقابل اين کشتار سکوت کرده اند عصباني مي شود.اگر حيواني مورد اذيت و آزار قرار بگيرد همين جوامع بين المللي به صدا در مي آيند ولي در مقابل اين کشتارها سکوت کرده اند و حرف به ميان نمي آورند .

وي با اشاره به حادثه ي اتوبوس دانش آموزان زاهداني گفت:اين حوادث تا کي بايد اتفاق بيفتند و تا کي بايد شاهد اين گونه در سطح کشوري باشيم چرا نمايندگان در رابطه با اين حوادث محکم نمي ايستند و شخص يا اشخاصي که در اين گونه حوادث دست دارند را مورد باز خواست قرار نمي دهند و در تمامي موارد اين نماينده ها  به دنبال حواشي سازي و سياسي سازي در کشور هستند.نمايندگاني که در روستا ها حضورپيدا مي کنند و مي گويند در فلان روستا مردم از حصر صحبت مي کنند  آيا مردم روستا از بيکاري، وضعيت بهداشت ،مشکلات مسکن،وضعيت راه ها و...صحبت نميکنند که تمامي مسائل و مشکلات مردم را به حصر گره ميزنند.

در پايان نماز جمعه مردم شهربن با دادن شعار هاي مرگ بر امريکا و مرگ بر اسرائيل از  مردم مظلوم ميانمار حمايت کردنند.



انتهاي پيام1022ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۱۳:۴۴

30 Jan 2020