۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۳۱۵۳۱

سيزدهم آبان به همه آموخت که مي توان چپاول گران را به زباله دان تاريخ بسپارد

سيزدهم آبان به همه ي مستضعفان آموخت که مي توانند چپاول گران را به زباله دان تاريخ بسپارند. سيزده آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانيت، آزادنه و آگاهانه در برابر والايي هاي ارجمند مکتب توحيد، به نماز بايستند، تنها در برابر «اللّه » به کرنش و سجود بنشينند
سيزدهم آبان به همه آموخت که مي توان چپاول گران را به زباله دان تاريخ بسپارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار محمد محمدي در یادداشتی نوشت:

آيا تا به حال از خود پرسيده ايد که «سيزده آبان» چه روزي است؟ آيا تا به حال درخشش ستارگان و مهتاب را در پهن دشت گيتي ديده ايد؟ آيا تاکنون ديده ايد که فروغ نوراني برخي ستارگان، بيشتر است؟ در آسمان تاريخ معاصر ايران زمين نيز، روزهايي چون ستارگان پرتو افشان مي درخشند و درس روزهاي درخشنده نيز برخي درخشنده ترند.

13 آبان، اين چنين است؛ زيرا در سيزدهم آبان، ملت ما با عشق و ايمان به آرمان خويش، همه قدرت هاي استکباري را به سخره گرفتند و شکوه پوشالي شان را پايمال کردند.

در سيزدهم آبان، خدامردان پاک سرشت، در سالگرد قرباني شدن دانشجويان و تبعيد سرسلسله بيدار دلان، بر ديو پليدي و پلشتي، مردانه تاختند و لانه فساد را درهم کوبيدند. اين است که سيزده آبان در تاريخ اين ديار شهيدپرور، برگي زرين را به خود اختصاص داده است و بسان ستاره اي فروزان در آسمان ميهن اسلامي مي درخشد.

بي گمان، دانش آموزانِ آگاه و رشيد ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشي فعّال و فراموش ناشدني ايفا کرده اند. اين عزيزان بودند که در 13 آبان 1357، به مردم مسلمان ايران، شور و شعور و عشقي دوباره بخشيدند.

 آنان از آينه احساس و شعور مردم انقلابي، غبار بر گرفتند و هويت مسلماني، خوداتکايي و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند.

اين نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهاي توفنده و مشت هاي گره خورده، پايه هاي حکومت مزدور پهلوي را سست کردند و لرزه بر اندام زمام داران کاخ سفيد انداختند. اين جوانان دانش پو بودند که با قيام خويش، به مستضعفان آموختند که براي به دست آوردن حقوق از دست رفته ي خود، بايد با ستم گران جهاني بستيزند.

اينک، آن رشادت ها و حماسه آفريني ها، ايجاب مي کند که قشر دانش آموز ما، در مبارزه با استکبار، سهم مهمي بر عهده گيرند و هم چون گذشته از پيش گامان اين قيام ملّي باشند.

سيزدهم آبان به همه مستضعفان آموخت که مي توانند چپاول گران را به زباله دان تاريخ بسپارند. سيزده آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانيت، آزادنه و آگاهانه در برابر والايي هاي ارجمند مکتب توحيد، به نماز بايستند، تنها در برابر «اللّه » به کرنش و سجود بنشينند و جز او، همه را طرد کنند. واقعه سيزده آبان به دل هاي مؤمنان قوت بخشيد و غروري مقدس و حماسه آفرين را در آنان زنده کرد. پرتوي تابناک از انوار الهي بر آنان تابانيد و درس هايي بزرگ از شهادت و رشادت و دليري به آنان آموخت. در سيزدهم آبان، مردم سرافراز ايران به همه مستضعفان جهان نشان داد که ديوار ستم، شکستني است.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۳۳:۴۶

8 Jan 2020