۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۹
کد مطلب : ۱۲۹۰۱
فروشگاه هایی از جنس ناهنجاری،

چه کسانی مسول نظارت بر حفظ ارزشهای اسلامی در مراکز خرید هستند؟

آرایش غیر متعارف دختران فروشنده با چه هدفی است؟
این روز ها با فرا رسیدن لحظه تحول سال، فروشگاه هایی با در اختیار گرفتن دختران و بانوان جوان در مرکز خرید خود سعی در بازار گرمی دارند اما چنانچه مشاهده می شود این دختران بعضا با آرایش های بسیار غلیظ و غیر متعارف در میان راهرو های فروشگاه، به امر اطلاع رسانی از محصول خود می پردازند.
چه کسانی مسول نظارت بر حفظ ارزشهای اسلامی در مراکز خرید هستند؟
یادداشت جهانبین نیوز؛

در روزهای پایانی سال، اشتیاق مردم برای خرید عید بیشتر می شود، تب و تاب خرید بازار در میان آحاد مردم افزونی می یابد و هر فرد، با هر سلیقه و نیتی، برای بدست آوردن مایحتاج مورد نظر به فروشگاه های سطح شهر مراجعه می کند.
اما خارج از تنوع محصولات، سلیقه ها، رنگ ها و کیفیت ها نقش تبلیغات در این زمینه بسیار برجسته می شود.
تبلیغاتی که به انحاء مختلف به چشم می خورد و با استفاده از آن چشم هر بیننده ای را به آن فروشگاه جلب می کند.
با گذری کوتاه در بازار شهر بعضا شاهد فعالیت فروشگاه هایی هستیم که با استفاده از نیروی انسانی به طرق گوناگون سعی در آگاهی بخشی نوع، کیفیت و قیمت محصولاتی اعم از لوازم خانگی، بوتیک های لباس زنانه و بچه گانه، فروشگاه های رفاه و دیگر مراکز، داشته اند.
این روز ها با فرا رسیدن لحظه تحول سال، فروشگاه هایی با در اختیار گرفتن دختران و بانوان جوان در مرکز خرید خود سعی در بازار گرمی دارند اما چنانچه مشاهده می شود این دختران بعضا با آرایش های بسیار غلیظ و غیر متعارف در میان راهرو های فروشگاه، به امر اطلاع رسانی از محصول خود می پردازند.
با نگاهی گذرا به نوع پوشش و وضع نا مناسب این گونه فروشندگان می توان فهمید که آرایش های این چنین با هدفی از قبل تعیین شده انجام می گیرد.شاید یکی از این دلایل، جذب مشتری بیشتر  برای تبلیغ و ترغیب بیشتر برای حضور در این گونه مراکز خرید است.

در پاره ای از این موارد در گوشه و کنار شهر دیده شده است که علاوه بر آرایش زننده و لباس های تنگ و چسبان این گونه فروشندگان، نوع لحن و بیان آنها هم متفاوت و خارج از عرف و اخلاق شرعی است .
حال، سوال اینجاست که با وجود این همه نظارت بر امور فرهنگی در تمامی شئون، چرا معضل عدم رعایت اخلاق اسلامی در مراکز خرید همچنان ادامه دارد؟ پلیس امنیت اخلاقی چه نقشی در برخورد با این گونه فروشندگان به عهده دارد؟ مسولین دستگاه های فرهنگی چه تدبیری برای جلوگیری از فساد اخلاقی بعضی مراکز خرید و فوش در سطح شهرها اتخاذ کرده اند؟

بنابه نص صریح ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ، خصوصاً تبصره ذیل آن ، بی حجابی وبد حجابی در معابر ومناظر واماکن عمومی ، جرم عمدی و کیفری است و آن هم از نوع مشهود وبالتبع قابل تعقیب کیفری ومجازات می باشد .

اینک با توجه به اینکه ، فریاد واجب بودن حجاب اسلامی وحرام بودن بی حجابی ، از حنجره مقدس مراجع اعظام تقلید وعلما وفضلاو خطباء و واعظین ومبلغین دینی وفرهنگی و آمرین به معروف و ناهیان از منکر ؛ در سراسر میهن اسلامی طنین انداز شده واکثریت قریب اتفاق شهدای والامقام جنگ تحمیلی ؛ به جامعه اناث توصیه نموده اند که حجاب اسلامی را رعایت کنند ، واز طرفی در نکوهش بی حجابی وبد حجابی وآثارومخرب آن بر جامعه ، کتابهای زیادی نوشته شده وهمایش های مختلفی برگذار شده است .

بدون تردید ، می توان به جرأت اظهار نظر نمود که ، با این همه اطلاع رسانی شفاف ، دیگر هرکس حجاب اسلامی را در معابر ومناظر واماکن عمومی رعایت نکند ، شاید نیّت وانگیزه دیگری دارد  و به نظر می رسد که ، اگر برخی از کسانی که علی رغم این همه شفاف سازی ، بازهم عالماً و عامداً و قاصداً ، علنی بصورت بی حجاب وبدحجاب در جامعه ظاهر می شوند ، می توان مجرم با نیات گوناگون ،  اطلاق نمود .

سید حمید حسینی وردنجانی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۰:۲۶

3 Feb 2020