۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۳۹۸۱
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان چهارمحال و بختياري در خصوص حمايت از صنايع کوچک تشريح کرد:

اشتغال ۱۵ هزار نفر توسط صنايع کوچک درچهارمحال وبختياري صورت گرفته است

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان مطرح کرد: در استان چهارمحال و بختياري صنايع كوچك تاكنون ۶۴۶ هكتار زمين دريافت كرده اند كه ۳۸۷ هكتار آن با اشتغال چهارده هزار و ۸۳۸ نفر و با سرمايه گذاري ۱۵۲۹۹ ميليارد ريال به بهره برداري رسيده اند.
اشتغال ۱۵ هزار نفر توسط صنايع کوچک درچهارمحال وبختياري صورت گرفته است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، رضا گنجي، مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان چهارمحال و بختياري در گفتگو اختصاصي با خبرنگار مشکات برين در خصوص بيست و يكم مردادماه روز حمايت از صنايع کوچک اظهار کرد: اين روز به عنوان روز حمايت از صنايع كوچك نام گرفته که با نگاهي گذرا، سير تاريخچه صنايع کوچک و متوسط در بعد از انقلاب حاکي از کم توجهي دولت ها به اين بخش و اهميت بخشي روزافزون به صنايع بزرگ نمايان شده است.

وي افزود: با توجه به اهميت صنايع کوچک و متوسط در استراتژي توسعه درون‌زا به نظر مي‌رسد که اين بخش نيازمند توجه همه‌جانبه و بازنگري مي‌باشد.

گنجي ادامه داد: صنايع كوچك به صنايع با اشتغال زير۵۰ نفر اتلاق مي شود. صنايع كوچك ۹۲درصد صنايع كشور را تشكيل مي دهند و ۴۱ درصد اشتغال و ۲۴درصد سرمايه گذاري صنايع كشور را به خود اختصاص داده اند و اين صنايع توانسته اند تاكنونسي هزار و ۴۰۱ هكتار زمين در شهركها و نواحي صنعتي كل كشور دريافت كرده كه شانزده هزار و ۴۷۳ هكتار از زمين هاي مذكور با اشتغال اسمي هفتصد و هفت هزار و ۳۹۰ نفر و سرمايه گذاري ۵۵۱۱۲۵ ميليارد ريال توانسته اند پروانه بهره برداري اخذ نمايند.

رئيس هيات مديره شركت شهركهاي صنعتي استان چهارمحال و بختياري بيان کرد: در استان چهارمحال و بختياري نيز صنايع كوچك تاكنون ۶۴۶ هكتار زمين دريافت كرده اند كه ۳۸۷ هكتار آن با اشتغال چهارده هزار و ۸۳۸ نفر و با سرمايه گذاري ۱۵۲۹۹ ميليارد ريال به بهره برداري رسيده اند.

گنجي با بيان اينکه سرمايه‌گذاري درصنايع بزرگ به تنهايي قادر به رفع مشکلات اقتصادي نمي‌باشد، تصريح کرد: کشورهاي در حال توسعه به منظور غلبه بر مشکلات اقتصادي ـ اجتماعي به دنبال مدلي براي رشد و توسعه صنعتي مي‌باشند به همين دليل برخي از اين کشورها از يک يا دو دهه اخير در راستاي انعطاف‌پذيري خود در امر توليد به سرمايه‌گذاري و گسترش صنايع کوچک و متوسط پرداخته‌اند.

وي بابيان اينكه فرسوده شدن ماشين آلات ،نبودن بهره وري لازم از ماشين آلات و به روز نبودن تكنولوژي توليد، عامل مهمي است كه موجب شده صنايع كوچك نتوانند در بازار رقابتي به فعاليت خود ادامه دهند گفت: ضعف واحدهاي صنعتي در بازاريابي حرفه اي و نحوه فروش محصولات نيز عامل تعيين كننده اي در ركود آنها محسوب مي شود.
وي ادامه داد: از جمله ساير عوامل ناموفق بودن واحدهاي توليدي بكارگيري روشهاي سنتي در ايجاد، بهره برداري و مديريت آنها مي باشد.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان چهارمحال و بختياري افزود: آموزشهاي اثربخش مديريتي ، تخصصي، مهارتي و كارآفريني در قالب دوره هاي آكادميك و كوتاه مدت و همچنين تسهيل شرايط و فرهنگ سازي استفاده و بكارگيري خدمات مشاوره مديريت وفني نيز تاييد بسزايي در روند موفقيت واحدهاي توليدي خواهد داشت.

گنچي با بيان اينکه يكي از مهم ترين اهداف شركت شهركهاي صنعتي استان حمايت از صنايع كوچك و توليد مي باشد، گفت: برنامه هايي در زمينه حمايتي هاي مذكور تدوين شده است كه از جمله آنها، ارايه تسهيلات از محل كمكهاي فني و اعتباري و طرح كمك به نوسازي و تجديد ساختار صنايع، حمايت از واحدهاي صنعتي جهت استفاده از صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك جهت جبران كسري وثيقه تسهيلات بانكي مي باشد.

وي ادامه داد:همچنين ايجاد مراكز خدمات فناوري و كسب و كار شهركرد جهت ارايه خدمات مشاوره اي- آموزشي و مرتفع نمودن مشكلات واحدهاي صنعتي، ارايه خدمات آموزشي به واحدهاي صنعتي، حمايت از خوشه هاي صنعتي و توسعه آنها و برگزاري تورهاي صنعتي جهت آشنايي با واحدهاي صنعنتي موفق مي باشد.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان چهارمحال و بختياري گفت: حمايت از پايان نامه هاي دانشجويي مرتبط با صنعت نيز مي تواند در اين زمينه موثر باشد.


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۸:۱۲

2 Jan 2020