۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۱۰۷۴۱
دکتر بسیج رییس بسیج اساتید استان:

دانشجویان ورای هر گونه جریان های سیاسی و حزبی به فکر استقلال و پیشرفت جامعه باشند

دانشجویان کشور با توجه به سه ویژگی شاخص و ممتاز جوان بودن، به دنبال معرفت و دانش بودن و مسلمان بودن نسبت به سایر دانشجویان دنیا و اقشار دیگر جامعه نقش و تاثیرگذاری بیشتری در الگو شدن دارند.
دانشجویان ورای هر گونه جریان های سیاسی و حزبی به فکر استقلال و پیشرفت جامعه باشند
به گزارش جهانبین، احمدرضا بسیج در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر ضمن بزرگداشت فرارسیدن روز دانشجو تصریح کرد: دانشجویان با داشتن این سه ویژگی نقش موثرتری در ساختار سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی جامعه و ساختن تاریخ و الگو شدن برای سایر جوامع را دارند.

بسیج تاکید کرد: این اثرگذاری و الگو شدن مستلزم این است که دانشجو توجه داشته باشد جستجوی دانش صرفنظر از مسائل حاشیه ای که بیشتر به چشم می آید جزء مباحث عمیق و اصیلی است که با پیشرفت اخلاقی و فرهنگی به دست می آید.

وی پیشرفت جامعه را در گرو رشد علمی و فرهنگی دانست و بیان داشت: آنچه تمدنی را فراهم و کشوری را آباد می کند صرف پرداختن به مسائل احساسی و سیاسی نیست بلکه تلاش و کوشش برای هموار کردن راههای پیشرفت اخلاقی و علمی و فرهنگی است.

این استاد دانشگاه گفت: دانشجو به خاطر احساسات بیشتر و به خاطر توانایی ها و شور و شعور جوانی مورد طمع بسیاری از گروهها و دشمنان داخلی و خارجی است چرا که تصور می کنند با در اختیار گرفتن این احساسات و شور می توانند به اهداف خود برسند.

وی افزود: این سوء استفاده در همه دوران تاریخ و جوامع و کشورهای مختلف وجود دارد و کسانی که به دنبال رسیدن به ثروت و قدرت و تکمیل مثلث زر و زور و تزویر خود اند چشم طمع به این نیروی عظیم جوان دوخته اند.

بسیج اذعان کرد: این هشداری است برای دانشجویان که توجه کنند جوان بودن و به دنبال پیشرفت و تعالی جامعه بودن به معنای رفتن و خزیدن در زیر پرچم گروهها و جریانات سیاسی نیست بلکه نیازمند تفکر و اندیشه و مهندسی فکری و رفتاری دقیق است.

کارشناس مسائل فرهنگی گفت: هر گاه دانشجویان فارغ از جریانات سیاسی و حاشیه های گذرای روز اندیشه و تلاش کرده اند به پیشرفتهای چشمگیری رسیده اند نظیر دوران هشت سال دفاع مقدس و پیشرفتهای علمی هسته ای و نانوتکنولوژی.

وی افزود: اما هر گاه این قشر فرهیخته به گروهها و احزاب سیاسی وابسته شده اند دچار رکودو رخوت و سستی شده اند.

بسیج تاکید کرد: دانشجویان باید خارج از جریانات سیاسی و به دور از تیررس اهداف قدرت طلبانه گروهها به فکر استقلال و پیشرفت جامعه باشند.

وی بیان داشت: دانشجویان رسالت و وظیفه دینی خود را با الگو قرار دادن دانشجویانی که در تاریخ کشور با ایثار و از خودگذشتگی و اهدای جان خود از این مرز و بوم و اعتقادات دفاع کردند ورای هر گونه جریان سیاسی و حزبی تنها به فکر تعالی و پیشرفت جامعه و مردم باشند.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۶:۴۶

27 Dec 2019