۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۴۰۷۱۱
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور:

لزوم تقویت پدافند غیرعامل در حوزه جنگ سایبری/ تولید نرم‌افزار صنعتی و ایجاد شهر هوشمند اولویت‌ مهم کشور است

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در گذشته پدافند غیرعامل در زمینه جنگ بوده است و امروز با مسائل پیش آمده حوزه جنگ تغییر کرده است و تبدیل به جنگ تمیز شده است که از مصادیق آن جنگ سایبری را می‌توان عنوان کرد.
لزوم تقویت پدافند غیرعامل در حوزه جنگ سایبری/ تولید نرم‌افزار صنعتی و ایجاد شهر هوشمند اولویت‌ مهم کشور است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به همت مرکز آپا (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی، امداد رسانه‌ای) دانشگاه شهرکرد و با همکاری استانداری چهارمحال و بختیاری گردهمایی مقابله با تهدیدات سایبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور سردار محمدعلی مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، سعید کریمی سرپرست دانشگاه شهرکرد، مرتضی بلالی مدیرکل فناوری و اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری و جمعی از کارشناسان IT ادارات و ارگان‌های چهارمحال و بختیاری و باهدف رفع نیاز به امنیت فضای سایبری در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

در این گردهمایی مجید ابن علی مدیر مرکز تخصصی آپا دانشگاه شهرکرد ضمن معرفی مرکز آپا به توانمندی‌های این مرکز در حوزه اسکادای بومی، برنامه‌های پژوهشی امنیت پروتکل‌های سیستم‌های کنترل صنعتی وهوشمند سازی بخش‌های مختلف دانشگاهی پرداخت و گفت: مرکز تخصصی آپا با کارشناسان IT سازمان‌ها ارگان‌های دولتی و غیردولتی استان چهارمحال و بختیاری جهت خدمت‌رسانی، آگاهی و پشتیبانی به منظور حفظ امنیت فضای سایبری همکاری می‌کند.

سردار محمدعلی مطیعی نیز در این گردهمایی ضمن ابراز خرسندی از کارهای انجام شده و پیشرفت‌های سایبری در چهارمحال و بختیاری این پیشرفت‌ها را مرهون جمهوری اسلامی ایران و جوانان دانست و گفت: در گذشته پدافند غیرعامل در زمینه جنگ بوده است و امروز با مسائل پیش آمده حوزه جنگ تغییر کرده است و تبدیل به جنگ تمیز شده است که از مصادیق آن جنگ سایبری را می‌توان عنوان کرد.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل افزود: تولید نرم‌افزار صنعتی و ایجاد شهر هوشمند از اولویت‌های مهم کشور است.

گفتنی است؛ در این گردهمایی یک روزه موضوعات بررسی ده آسیب‌پذیری از منظر پروژه OWASP در سال ۲۰۱۸، آسیب‌پذیری‌های سرریزبافر، جعل، DOS CSRF و... بررسی حملات سایبری در سال ۲۰۱۸، راهکارهای امنیتی حملات سایبری، پیاده سازی سه سناریو به صورت عملی توسط تیم متخصص مرکزآپا، ارائه طرح امنيت براي ایمن سازي شبكه هاي رايانه اي، مشاور امنيتي و ارائه طرح ارتقا امنيت شبكه، امنيت پايگاه داده و امنيت برنامه هاي كاربردي براي کارشناسان IT سازمان ها ارائه شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۵:۲۵

17 Jan 2020