۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۲۶۲۲۱

نگاه به تولیدات داخل استانی عامل تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است

یکی از ارکان مهم در اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی است. اما تقویت توان تولید داخلی نیازمند اعتماد مردم به این تولید و خرید کالاهای داخلی چه در کشور و چه در سطح کوچکتری چون استان است.
نگاه به تولیدات داخل استانی عامل تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است
به گزارش جهانبین نیوز چند سالی است که اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است و این بنابر تحلیل اقتصاددانان تنها راه برای خروج از رکود در کشور است.

یکی از ارکان مهم در اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی است. اما تقویت توان تولید داخلی نیازمند اعتماد مردم به این تولید و خرید کالاهای داخلی چه در کشور و چه در سطح کوچکتری چون استان است.

اعتماد مردم به کالای داخلی است که تولید را تقویت می‌کند و تقویت تولید داخل یعنی ایجاد شغل برای جوانان کشور و استان.

اشتغال ۴۰ هزار نفر با اخذ پروانه کسب ۶ هزار و ۱۳ واحد تولیدی در استان

اسدالله چراغیان معاون اتاق اصناف چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: اتاق اصناف چهارمحال و بختیاری دارا ۲۱۴ اتحادیه صنفی است.

وی با بیان اینکه ۲۹ هزار و ۳۳۷ واحد صنفی در این استان دارای پروانه کسب هستند ادامه داد: ۶ هزار و ۱۳ واحد تولیدی استان موفق به اخذ پروانه کسب شده‌اند که این تعداد زمینه اشتغال ۴۰ هزا نفر را فراهم کرده است.

چراغیان با اشاره به رکود بازار و بن بست بودن چهارمحال و بختیاری گفت: شرایط موجود موجب شده بسیاری از واحدهای صنفی و خصوصا واحدهای تولیدی مجبور به اخراج کارگران خود شوند.

چرا ادارات دولتی چهارمحال و بختیاری کالاهای مورد نیاز خود را از خارج از استان تهیه می‌کنند

وی افزود: با توجه به مکاتبات اتاق اصناف متاسفانه هنوز ادارت دولتی مواد مورد نیاز خود را از خارج از استان صورت می‌دهند در صورتی که واحدهای صنفی داخل استان قادر به تامین نیاز آن‌ها هستند.

معاون اتاق اصناف چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه همه ساله بسیاری از موسسات چون آموزش و پرورش برای پرسنل خود فرم یکدست تهیه می‌کنند گفت: اگر تهیه فرم موسسات و ادرات به تولیدی‌های استان سپرده شود کمک فراوانی به اصناف استان می‌کند.

چراغیان اصل و اساس اقتصاد مقاومتی را تکیه بر توان تولید داخلی عنوان و خاطرنشان کرد: بهتر است این روند را از داخل استان خودمان شروع کنیم و بعد در سطح کلان اجرا شود.

اساس اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی است

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی یکی از مهم‌ترین اقدامات نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای داخلی، تقویت تولید داخل و اتکا به توان داخلی است.

وی با بیان اینکه لازم است این امر نه تنها در سطح کشور که در سطح استان هم تقویت شود و این کار را مدیران ادارت هم باید عملیاتی کنند ادامه داد: چطور مدیران استانی به خود اجازه می‌دهند برای خرید لوازم به دیگر استان‌ها بروند.

باید ارزش افزوده در فاکتورهای مدیران استانی آورده شود

سلیمانی با تاکید براینکه اگر مدیران برای فرار از پرداخت ارزش افزوده از خارج از استان خرید می‌کنند باید بدانند از این به بعد الزامی است که ارزش افزوده در فاکتور دستگاه‌ها آورده شود.

خرید نکردن از داخل استان ظلم ملی است

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: خرید نکردن از داخل استان نه تنها نیست بلکه ظلم ملی هم هست و همه مدیران باید از تولیدات داخلی استفاده کنند.

سلیمانی خرید از داخل استان را راهی برای کمک به اشتغال دانست و گفت: باید همه دست در دست هم کمک کنیم به اشتغال چهارمحال و بختیاری.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۵:۲۷

8 Jan 2020