۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۲۴۲۴۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

وقف منتسب به خدای متعال است/ لزوم احیاء حق موقوفه‌هایی که حق آن‌ها ضایع شده

نماینده ولی فقیه در استان گفت: برای این که یک نگاه قداست‌گونه به اوقاف و امورخیریه در جامعه به وجود بیاید، کار، تمرکز و برنامه‌ریزی جدی صورت نگرفته است که حتماً باید در سیاست‌گذاری‌ها نسبت به این معنا توجه جدی صورت گیرد.
وقف منتسب به خدای متعال است/ لزوم احیاء حق موقوفه‌هایی که حق آن‌ها ضایع شده
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در دیدار عبدالرضا عابد قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با وی گفت: دست به دست شدن جایگاه‌ها و مسئولیت‌ها و رفت و آمدها، امری مرسوم و طبیعی است و این مسئولیت‌ها به هیچ کس وفا نکرده و برای هیچ کسی نیز ماندگار نشده است؛ اما آن چه که در این عرصه جای دغدغه و نگرانی است، آن است که وقتی افراد در این جایگاه‌ها و موقعیت‌ها قرار می گیرند، توفیق آن را داشته باشند که قدردان آن باشند و به درستی از آن بهره ببرند.

امام جمعه شهرکرد افزود: تنها چیزی که از دوران مسئولیت برای انسان ماندگار می‌شود، بهره‌مندی صحیح از این فرصت و جایگاه در جهت کسب رضای خدای متعال و رو سفید شدن در محضر اوست به گونه‌ای که انسان بتواند از این فرصتی که در اختیار او قرار داده شده ذخیره‌ای برای آخرت خود فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه بکوشید در دوران مسئولیت تنها نزد خدای متعال جایگاه کسب کنید تصریح کرد: اگر این شد به یقین خدای متعال نیز غبارزدایی خواهد کرد و پرده‌ها را در این دنیا کنار خواهد زد و اگر مصلحت نیز اقتضاء نکرد که پرده‌ها در این دنیا کنار برود به طور قطع، در آخرت پرده‌ها کنار خواهد رفت و چهره واقعی و همان نمره‌ای که انسان نزد خدا دارد بر همگان مشخص خواهد شد.

نکونام در ادامه مسئولیت اوقاف و امور خیریه را مسئولیتی بسیار سنگین خواند و اظهارکرد: همه مسئولیت‌ها در نظام اسلامی به دلیل آن که امانت و بار سنگینی را اسلام عزیز به دوش ما می‌گذارد، سنگین هستند اما، مسئولیت‌ها در اوقاف و امور خیریه از جهات عدیده قبل توجه است؛ چرا که برخی امانت‌ها را ممکن است تنها خدای متعال به ما سپرده باشد اما اوقاف و امورخیریه از آن نمونه امانت‌هایی است که هم خدا و هم واقفان به انسان سپرده‌اند و از او مطالبه می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: به یقیین تولیت موقوفات، عمل شایسته به نیت واقف و رعایت حق موقوفات، پاسخگویی خیلی سنگین و آمادگی فوق العاده می‌خواهد بر همین اساس برنامه‌ریزی ، درایت ، تدبیر، عقلانیت و در کنار آن اخلاص ، متکی نبودن به خود و واگذار کردن خود به خدا و از ظرفیت‌های فراوانی که خدای متعال عطا کرده به درستی استفاده کردند و آن‌ها را در مَرعا و مَنظر قرار دادن از ضرورت‌ها و نیازهای اساسی است تا انسان بتوان به خوبی حق این امانت سنگین را ادا کند.

نکونام با اشاره به مطالبات بسیار زیاد و نگاه ویژه و قداست گونه مردم به اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: از آن جایی که وقف منتسب به خدای متعال است، مردم همان نگاه قداست‌گونه‌ای که به مساجد، اماکن مذهبی و زیارت گاه‌ها دارند همان نگاه قداست‌گونه را به این اداره و عواملی که در آن کار می کنند، دارند بنابراین باید این نگاه حفظ شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه این نگاه قداست‌گونه در مردم باید مدنظر باشد و نباید مخدوش و یا کم‌رنگ شود تاکیدکرد: باید این نگاه، اعتقاد و باور برای همیشه در مردم حاکم باشد که در اوقاف و امور خیریه واقعا سالم و دقیق عمل می شود و حق موقوفه و واقف به درستی رعایت و عمل می‌شود.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه متاسفانه این نگاه و اعتقاد در دوران رژیم طاغوت و بعد از آن، مقداری آسیب دیده است افزود: انتظار است بعد از گذشت ۳۶ از انقلاب اسلامی، این نگاه تقویت شود تا ما دیگر کسی را نداشته باشیم که احیاناً وقفی را داشته باشد و آن را با آسودگی خاطر به اوقاف و امور خیریه نسپارند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: باید نگاهی در جامعه به وجود آید که هر کس که می‌خواهد چیزی را وقف کند، برای اینکه وقفش برای همیشه ماندگار شود، اولین جایگاه مورد اطمینان و اعتماد را به معنای واقعی کلمه، اوقاف و امورخیریه بداند.

امام جمعه شهرکرد تقویت نگاه قداست‌گونه و جلب اطمینان و اعتماد مردمی به معنای واقعی کلمه به اوقاف را در گرو عملکرد مسئولان این سازمان دانست و تصریح کرد: هر چند در تبلیغات نسبت به این مسائل تکیه می‌شود، اما به اعتقاد بنده هنوز برای این که یک نگاه قداست‌گونه به اوقاف و امورخیریه در جامعه به وجود بیاید، کار، تمرکز و برنامه‌ریزی جدی صورت نگرفته است که حتماً باید در سیاست‌گذاری‌ها نسبت به این معنا توجه جدی صورت گیرد.

نکونام در ادامه بر لزوم احیاء حق موقوفه‌هایی که به اشکال مختلف حق آن‌ها ضایع شده است تاکید کرد و گفت: یکی از اقدامات اساسی احیای نیت خیر واقفین است که این خدمت بزرگ به عهده اوقاف و امور خیریه است و تحقق آن به یقیین موجب رضایت خداوند متعال می شود؛ بنابراین بکوشید هم نگاه مردم را به این امر اصلاح و تقویت کنید و هم دِین بزرگی را که در این رابطه بر عهده دارید، ادا کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین غلامیان مدیر کل سابق اوقاف و امورخیریه استان تشکر و قدردانی کرد و آرزوی توفیق و موفقیت برای حجت الاسلام والمسلمین عزیزی مدیر کل جدید اوقاف و امورخیریه استان کرد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۲۸:۰۶

26 Dec 2019