۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۳۴۲۳۱
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

اجرای سیستم آبیاری نوین در ۳ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تا ۲ هفته آینده سیستم آبیاری نوین در ۳ هزار هکتار اراضی با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان اجرا می‌شود.
اجرای سیستم آبیاری نوین در ۳ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، ذبیح‌الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند، گفت:  عملیات اجرای ۳ هزار هکتار دیگر نیز با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان سهم دولت تا ۲ هفته آینده شروع می‌شود.

وی  گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان و واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان پرداخت و زمینه فراهم شدن اشتغال برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در بخش کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ایجادشد.

غریب با اشاره به رشد ۱۵ درصدی تولید آبزیان در مقایسه با سال گذشته خاطرنشان کرد: ۳۱ مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت ۷۰۰ تن در آبهای داخلی استان فعال است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۳ واحد در بخش صنایع کشاورزی بهره‌برداری شد و اکنون نیز ۳۰ پروژه دیگر در این بخش با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۷۰ درصد در دست ساخت است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، تغییر الگوی کشت و استفاده از بذرهای مقاوم به خشکی را گامی برای بهره‌وری بیشتر آب در استان است.

غریب خاطرنشان کرد: متاسفانه خشکسالی‌های چند سال گذشته در استان سبب خشک شدن ۵۰ درصد از قنات‌ها و ۳۰ درصد چشمه‌ها شده که همین مسئله ضرورت توجه بیشتر به استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری را نشان می دهد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۸:۳۲

2 Jan 2020