۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۳۱۳۵۱
معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان جهاد کشاورزي استان

نتايج و اهداف اقتصاد مقاومتي نمايي از پدافند غير عامل است

معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان جهاد کشاورزي استان گفت: سلسله اقدامات مختلف کشاورزي درجهت پيشگيري از ايجاد مشکلات درخصوص خدشه به امنيت غذايي وجلوگيري ازايجاد بحران دراين بخش انجام مي دهند نيز نوعي پدافند غير عامل محسوب مي شود.
نتايج و اهداف اقتصاد مقاومتي  نمايي از پدافند غير عامل است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتيد برتر، معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان جهاد کشاورزي استان در همايش پدافند غيرعامل تهديدات نوين زيستي، با اشاره به اينکه، تامين امنيت غذايي جزء وظايف وزارت جهادکشاورزي است افزود: سلسله اقدامات مختلف کشاورزي در جهت پيشگيري از ايجاد مشکلات در خصوص خدشه به امنيت غذايي و جلوگيري از ايجاد بحران در اين بخش انجام مي دهند نيز نوعي پدافند غير عامل محسوب مي شود.

مهندس سيد صامت جزايري گفت: پدافند غيرعامل در بخش کشاورزي، به مجموعه اقدامات پيشگيرانه در حوزه دام و گياه اطلاق مي گردد که با اجراي آن مي توان قدرت اثر تهديدات را کاهش و آستانه آسيب پذيري بخش کشاورزي را افزايش داد به اين ترتيب مي توان ميزان خسارت و تلفات احتمالي ناشي از تهديدات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وي، اظهار کرد: در اجراي فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اجراي اقتصاد مقاومتي، کارشناسان و مسئولين سازمان جهادکشاورزي با استفاده از امکانات موجود، ظرفيت هاي مشارکت مردم و تشکل هاي صنفي و شبکه هاي ترويجي و همچنين برگزاري کارگاه هاي آموزشي، مجموعه اي از اقدامات فني و پيشگيرانه را در دستور کار خود قرار داده اند.

مهندس جزايري بيان کرد: ازجمله اقدامات اساسي انجام شده در اين زمينه، نظارت فني بر مزارع به منظور مبارزه با آفات و بيماري محصولات کشاورزي و مبارزه با علف هاي هرز مزارع و باغ ها، بهبود راندمان آبياري و جلوگيري از هدررفت آب ها در بخش کشاورزي، توسعه کشت محصولات علوفه اي، نظارت فني و اصلاح باغات، توسعه مديريت تلفيقي آفات و توليد محصول سالم، برگزاري کارگاه هاي آموزشي، توسعه و تجهيز دامداري ها، اطلاح ساختار مرغداري ها در جهت کاهش ۳۰ درصدي مصرف سوخت، ارتقاء سيستم بهداشتي جايگاه دام سنگين، افزايش توليد در واحد سطح در کليه فعاليت هاي بخش دام و... مي باشد.

وي، در پايان اظهار کرد: مجموعه اقداماتي که ذکر شد، گرچه در راستاي اجراي طرح کشاورزي مقاومتي و دستيابي به اهداف اقتصاد مقاومتي مدنظر رهبر معظم انقلاب است اما نتايج مهم و موثري که از مجموعه اقدامات بدست مي آيد همگي نمايي از پدافند غير عامل است که با افزايش توان کشور در بخش کشاورزي، در خنثي سازي نقشه هاي دشمنان ايران اسلامي نقش موثري را ايفا خواهد کرد.

انتهاي پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۸:۰۶

17 Jan 2020