۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۱۹۰۸۵

هيچ ارگان و نهادي در اين نظام اسلامي نمي تواند بديلي براي بسيج باشد

همزمان با فرار رسيدن هفته بسيج فرمانده ، کارکنان سپاه و جمعي از فرماندهان پايگاههاي مقاومت بسيج با حجت الاسلام جمالي زاده امام جمعه شهرستان فارسان ديدار نمودند.
هيچ ارگان و نهادي در اين نظام اسلامي نمي تواند بديلي براي بسيج باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، حجت الاسلام والمسلمين حسين جمالي زاده، امام جمعه فارسان، در ديدار با مجموعه کارکنان سپاه اين شهرستان، با تبريک هفته بسيج، اين هفته را يادآور دستور حکمت گونه امام راحل و الهام بخش از طرف خدا در سال ۵۸ مبني بر تشکيل بسيج دانست و اظهار داشت: در آن برهه زماني مردم با کلمه بسيج و چرايي تشکيل آن زياد مأنوس نبودند و شايد براي بسياري از افراد اين سؤال پيش مي آمد که چرا امام در شرايطي که تازه انقلاب شکل گرفته است و عموم مردم در صحنه هستند دستور تشکيل چنين مجموعه اي را صادر فرمودند؟

وي با بيان اين که جنگ تحميلي جواب همه سؤال هاي مردم مبني بر هدف امام از تشکيل بسيج را داد، خاطرنشان کرد: در آن زمان جمعيت ايران ۳۵ ميليون نفر بود که امام بحث بسيج ۲۰ ميليون نفري را مطرح کردند و اين يعني مي بايست بيش از نيمي از جمعيت ايران در بسيج عضو مي شدند و به فعاليت مي پرداختند.

حجت الاسلام جمالي زاده با بيان دستاوردهاي تشکيل بسيج براي اين نظام، خاطرنشان کرد: اگر بسيج و فرماندهان بي اسم و نشان آن در دوران دفاع مقدس نبودند؛ به يقين سربلندي و پيروزي نصيب اين ملت نمي شد و ما شکست مي خورديم.

امام جمعه فارسان، عزت و سربلندي نظام را مديون بسيج و تفکر بسيجي در جامعه دانست و افزود: توسعه کمي و کيفي بسيج به دستور رهبر معظم انقلاب در دوران پس از جنگ نيز دفع کننده خطرها و فتنه هاي بسياري از اين انقلاب بوده است که اگر نبود رشادت و بصيرت بسيجيان در برهه هاي مختلف، اين نظام ادامه پيدا نمي کرد و سفره آن برچيده مي شد.

اين مقام مسؤل با تأکيد بر اين که هيچ ارگان و قشري در نظام نمي تواند بديل بسيج باشد و جاي او را پر کند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب هم از بسيج و پايگاه هاي آن رضايت دارند و هم به اين مجموعه بزرگ دل بسته اند که اين نشان از مبارک بودن اين مجموعه الهي دارد.

رييس شوراي فرهنگ عمومي فارسان با بيان اين که فلسفه و حکمت تشکيل و گسترش بسيج در شرايط فعلي نظام امور نظامي و دفاعي نيست، تصريح کرد: از آن جايي که ما در مسايل نظامي يکي از ابرقدرت هاي جهان هستيم و دشمن به شدت از اين جهت ترس دارد، بنابراين مهم ترين رسالت امروز بسيج، مسائل فرهنگي، اجتماعي و سياسي به معناي علمي و کارشناسي است.

حجت الاسلام جمالي زاده با تأکيد بر اين که بسيج بايد روي مسايل فرهنگي و اجتماعي سرمايه گذاري کند، تصريح کرد: ريشه کن کردن منکرات در جامعه يکي از مهم ترين رسالت هاي امروز بسيج است که بايد در دستور کار متوليان آن قرار گيرد.

وي برنامه ريزي در امور را لازمه نقش آفريني درست بيان کرد و افزود: بايد بسيج در منطقه فضا را در دست بگيرد و ترويج دهنده معروفات باشد که اين مهم در سايه شناخت رسالت ها و حضور همه جانبه محقق مي شود.

امام جمعه فارسان با تأکيد بر اين که بايد ارتباط پايگاه هاي بسيج با مساجد و روحانيت افزايش يابد، اظهار داشت: متأسفانه يکي از دلايل ظهور فتنه ها، فاصله گرفتن از مسجد و روحانيت است که بايد بسيج با همه توان اين رسالت مهم را به سرانجام برساند.

اين مقام مسؤول با اشاره به اين که مسجد بدون پايگاه بسيج رونق ندارد، خاطرنشان کرد: بايد مردم را به سمت مسجد سوق دهيم که به دليل نزديکي بسيج با ولايت و کارهاي فرهنگي، انجام اين رسالت بايد از طريق پايگاه هاي بسيج صورت گيرد.

وي بالاترين مدال براي بسيجيان را جمله معروف امام راحل که فرمود: «آرزوي من اين است که با بسيجيان محشور شوم» دانست و خاطرنشان کرد: در اين زمان، يکي از مقدس ترين لباس ها، لباس پاسدار و بسيجي است که بايد سپاهيان و بسيجيان به آن افتخار کنند؛ چراکه اين لباس، بوي خون شهدا را مي دهد که بايد قدر آن را دانست و جايگاه آن را در بين مردم ارتقا داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۲:۳۲

28 Dec 2019