۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۱۰۴۵
دبير شبکه ملي ايثار و شهادت کشور:

برپايي نماز ظهر عاشورا نشان دهنده اهميت اين فرضيه الهي است که بايد به آن توجه داشت

حجت الاسلام والمسلمين جوشقاني گفت: سيدالشهدا (ع) در گرماگرم جنگ به نماز ايستادند و فرمودند جنگ ما براي اقامه نماز است و اين درس مهمي براي نسل جوان است که نماز را فراموش نکنند.
برپايي نماز ظهر عاشورا نشان دهنده اهميت اين فرضيه الهي است که بايد به آن توجه داشت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر، حجت الاسلام و المسلمين جوشقان در نخستين اجلاسيه نماز شهرستان بن و يادواره ۱۳۵ شهيد اين شهر اظهار کرد: تامل در زندگي شهدا ما را به راه سعادت سوق خواهد داد.
دبير شبکه ملي ايثار و شهادت کشور، ولايتمداري و پشتيبان رهبري بودن را عامل پيشرفت و سعادت جامعه عنوان داشت و تصريح کرد: امام حسين عليه السلام به دليل اسرار مردم به سمت کرب‌وبلا حرکت کردند اما عشق و علاقه مردم واقعي نبود و مردم اباعبدالله و خاندانش را براي بدست آوردن دنيا تنها گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمين جوشقاني ضمن اشاره به اهداف قيام سيدالشهدا(ع)گفت: سيد الشهدا براي نماز،عبادت و برپايي حکومت عدل علوي قيام کرد ولي آنها که شکم‌هايشان از حرام پرشده بود، فراموش کردند که هزاران نامه به امام حسين(ع) نوشتند و در روز عاشورا بر امام تيغ کشيدند و مانع شکل گيري دوباره حکومت علوي به دست امام شدند.

وي با اشاره به برپايي نماز ظهر عاشورا توسط امام حسين عليه السلام خاطرنشان کرد: برپايي نماز ظهر عاشورا نشان دهنده اهميت اين فرضيه الهي است که بايد به آن توجه داشته باشيم.

جوشقاني با بيان اينکه امام حسين (ع) براي احياي فريضه نماز قيام کرد بيان کرد: سيد الشهدا (ع) در گرماگرم جنگ به نماز ايستادند و فرمودند جنگ ما براي اقامه نماز است و اين درس مهمي براي نسل جوان است که نماز را فراموش نکنند و به پا بدارند، چون نماز آثار و برکات زيادي در زندگي مادي و معنوي انسان دارد.

وي با بيان اينکه شهدا ويژگي خاصي داشتند افزود: ما بايد در روش عبادت، زندگي، نماز و... شهدا تامل کنيم و آنها رد براي توده الگو قرار دهيم.

حجت الاسلام و المسلمين جوشقاني ضمن گراميداشت يادو خاطره شهداي انقلاب اسلامي به عظمت شهيدان اسلام پرداخت و گفت: عظمت شهيدان اسلام در اين است که آنان از همه هستي خود يکجا در راه خدا گذشتند و عزيزترين گوهر وجودي خود که جان آنها مي باشد را نثار اين راه نمودنند.

وي گفت: يکي از برنامه‌ها براي مقابله با جنگ نرم دشمن، برگزاري يادواره‌هاي شهداست تا به اين طريق ضمن مدد جستن از ارواح تابناک شهداي بزرگوار براي مقابله با جنگ نرم، آن روحيه ازخودگذشتگي و فداکاري شهدا را به اقشار مختلف جامعه و جوانان انتقال دهيم و در واقع اين‌گونه مراسم‌ تداوم بخش راه شهداست.

وي خاطرنشان کرد: بايد نگاه توحيدي را در زندگي تقويت کرد، در جامعه اسلامي ما الگو شهدا و ائمه اطهار هستند، نه الگوهاي غربي و نامناسب با فرهنگ اصيل ايراني که انسان را به فساد و تباهي مي‌کشاند.

حجت‌الاسلام جوشقاني تصريح کرد: شهدا با دستيابي به عاليترين مراتب کمال عرفان و عبوديت توانستند يک شبه با طي راه صد ساله مسير رشد و تکامل معنوي را طي کنن.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۹:۱۶

30 Dec 2019