۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۹۵۳۵
ادامه تظاهرات در آمریکا

۶۰ هزار نفر در خیابان‌های نیویورک/ تظاهرات مشابه در واشنگتن، بوستون و سانفرانسیسکو+عکس

ده‌ها هزار آمریکایی در مناطق مختلف این کشور علیه خشونت پلیس آمریکا علیه مردم دست به تظاهرات زدند که بنا بر گزارش رسانه‌ها تنها در نیویورک ۶۰ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند.
۶۰ هزار نفر در خیابان‌های نیویورک/ تظاهرات مشابه در واشنگتن، بوستون و سانفرانسیسکو+عکس
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از فارس، ده‌ها هزار نفر از مردم شهرهای بزرگ آمریکا از جمله واشنگتن، نیویورک و سانفرانسیسکو در اعتراض به خشونت پلیس علیه اقلیت‌ها و رنگین‌پوستان این کشور تظاهرات برپا کردند.

پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه در گزارشی با اشاره به اینکه معترضان در نیویورک، منهتن و مقابل مرکز پلیس این شهر تظاهرات برپا کردند، گزارش کرد که بین ۳۰ تا ۵۰ هزار معترض آمریکایی در خیابان‌های شهر نیویورک حضور دارند.

موج جدید اعترضات ضد نژادپرستی در آمریکا پس از آن آغاز شد که دادگاهی در نیوریورک پلیس قاتل «اریک‌ گارنر» دستفروش سیاه پوست را تبرئه کرد.



تظاهرات در سانفرانسیسکو

این درحالی است که فیلم لحظه کشته شدن گارنر توسط این پلیس موجی از خشم را در میان آمریکایی‌ها به ویژه سیاهپوستان برانگیخت.پلیس آمریکایی با حلقه کردن دست خود گارنر را به زمین می‌اندازد و درحالی که وی_که مبتلا به بیماری آسم بود_ می‌گفت: نمی‌توانم نفس بکشم، پلیس آمریکایی حاضر به رها کردن او نبود. گارنر در نهایت در بیمارستان جان خود را از دست داد.



علاوه براین معترضان در بوستون آمریکا نیز تظاهرات برپا کردند و خواستار پایان خشونت پلیس علیه شهروندان در خیابان‌های آمریکا شدند.



تظاهرات در نیویورک

خبرنگار تلویزیون اسکای نیوز هم در گزارشی از نیویورک تعداد معترضان را تا ۶۰ هزار نفر برآورد کرد و آنرا بزرگترین تظاهرات از زمان آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی در فرگوسن در تابستان امسال اعلام کرد.

همچنین راشاتودی هم خبر داده که بیش از ۴۰۰ نفر از اهالی ایالت میسوری و شهر فرگوسن به نیویورک آمده‌اند تا اعتراض خود را اعلام کنند.



تظاهرات در واشنگتن

پلیس نیویورک برای مقابله با معترضان در مناطق مختلف این شهر اقدام به نصب موانع کرده تا معترضان را مهار کند.



انتهای پیام/1021
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۳:۴۵

28 Dec 2019