۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۱۶۵۶۵

پشت پرده تخریب مقدسات/ جامعه بین‌الملل در قبال داعش مسئولیت‌پذیر باشد

سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق با بیان اینکه وهابیت در پس تخریب مقدسات قرار دارد، تاکید کرد جامعه بین‌المللی باید به مسئولیت بزرگ خود در مقابله با داعش جهت متوقف کردن جنایاتش عمل کند.
پشت پرده تخریب مقدسات/ جامعه بین‌الملل در قبال داعش مسئولیت‌پذیر باشد
به گزارش جهان بین، «کامل امین» سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق در بغداد تصریح کرد: قضیه گروه تکفیری داعش و جنایاتی که مرتکب می‌شود، از جمله تخریب و نابودی مقدسات، هم اکنون قضیه‌ای است که در برابر جامعه بین‌الملل قرار دارد و مهمترین مسئولیت این جامعه متوقف کردن این جنایتکاران است و این اقدام نیازمند تلاش‌های بین‌المللی و حمایت و پشتیبانی سیاسی و لجستیکی و نظامی از عراق است.

امین افزود: سازمان ملل اقداماتی در این خصوص انجام داده و چندین گزارش منتشر کرده که آخرین آن در روز ۱۸/۷ منتشر شد و در آن به شکلی واضح و آشکار به جنایات و نقض‌های صورت گرفته اشاره کرد.

وی ادامه داد: شورای امنیت نیز نشست ویژه‌ای در خصوص عراق برگزار کرد و «محمد عبد الحکیم»، نماینده عراق در سازمان ملل سخنرانی مفصل و مشروحی ایراد کرد، دبیرکل سازمان ملل نیز در سخنانی وضعیت حاکم بر عراق را توضیح داد و از شورای امنیت خواست اقدامات سریع و فوری در این امر اتخاذ کند.

وی سفر بان کی‌مون به عراق و به خصوص دیدار با آیت الله سیستانی را دارای پیام‌های بسیاری دانست از جمله اینکه تحرکاتی در حوزه حقوق بشر و حمایت از آن آغاز شده است.

امین گفت: وزارت حقوق بشر عراق به اقدامات خود در زمینه مستند سازی جنایات گروه تکفیری داعش و گردآوردن آنها به صورت مفصل و مشروح در همه موارد مانند تخریب مقدسات و آثار باستانی و تاریخی و آواره کردن ساکنان مناطق مختلف و از بین بردن ساختارهای زیربنایی ادامه می‌دهد.

به اعتقاد امین تخریب مرقدهای دینی و مساجد پیام دوستی و محبت برای برخی رژیم‌هاست، در حالی‌ که همه می‌دانند که وهابیت در پس تمام این جنایات و نقض‌های حقوق بشری قرار دارد و آنچه امروز بر سر طوایف ترکمن و مسیحی می‌آید، به مراتب خطرناک‌تر و وحشتناک‌تر از جنایات این گروه علیه یک بنای مذهبی و تاریخی است و ما در اینجا از رژیم خاصی صحبت نمی‌کنیم، بلکه مد نظر ما هر کشور و هر طرف و فردی است که مکتب وهابیت را می‌پذیرد و آن را به عنوان آیین و خط مشی زندگی خود قرار می‌دهد.

به گزارش فارس، جمعه گذشته گروه تروریستی تکفیری داعش اقدام به منفجر کردن مسجد تاریخی حضرت شیث پیامبر در شهر موصل کرد، در حالی‌ که یک تروریست قطری به نام «المعتصم» بر تخریب آن نظارت داشت.

گروه تکفیری داعش همچنین مرقد حضرت جرجیس پیامبر را نیز پس از بمبگذاری در مرکز شهر موصل تخریب کرد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۹:۰۹

14 Feb 2020