۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶
کد مطلب : ۱۶۹۲۵
رتبه برتر کنکور سراسری سال ۹۳:

دوست دارم در مناطق محروم استان خدمت کنم و به توسعه فرهنگی زادگاهم بپردازم

دوست دارم تا مقطع دکتری ادامه تحصیل بدهم و اگر روزی به جایی رسیدم که شرایط برای من فراهم شود در استان خود خدمت کنم و به توسعه فرهنگی زادگاهم بپردازم.
دوست دارم در مناطق محروم استان خدمت کنم و به توسعه فرهنگی زادگاهم بپردازم
به گزارش جهانبین نیوز، وحید سواری در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر گفت: من متولد منطقه خانمیرزا و روستای ده ترکان هستم امسال رتبه ۲۹۹ کنکور سراسری را کسب کردم و این رتبه به این دلیل ارزشمند است که روستای ما فقط دبستان دارد و من دوران راهنمایی را در مدرسه نمونه بروجن و دبیرستان و پیش دانشگاهی را در لردگان گذراندم.

سواری در خصوص برنامه ریزی برای درس خواندن، بیان داشت: من سعی کردم از پایه قوی باشم و روزی ۸ ساعت مطالعه داشتم و تنها در چند آزمون آزمایشی برای آشنایی با فضا و سوالات کنکور شرکت کردم.

وی در خصوص انتخاب رشته و آینده تحصیل، گفت: اولویت اول من برق دانشگاه صنعتی شریف و بعد نفت دانشگاه صنعت و نفت آبادان است و دوست دارم در یکی از این دو رشته درس بخوانم.

سواری افزود: دوست دارم تا مقطع دکتری ادامه تحصیل بدهم و اگر روزی به جایی رسیدم شرایط برای من فراهم شود و در همین استان خودم خدمت کنم و به توسعه فرهنگی زادگاهم کمک کنم.

برگزیده کنکور سراسری اظهار داشت: متاسفانه امکانات در روستای ما بسیار کم است و به دلیل مشکلات اقتصادی و فرهنگی بسیاری از دانش‌آموزان از درس و تحصیل باز می مانند.

وی، توکل بر خدا و پشتکار خود و حمایت پدر و مادر را از اصلی ترین دلایل موفقیت خود برشمرد و بیان داشت: من همزمان با درس در کارهای کشاورزی و دامداری به خانواده ام کمک می کردم و کار می کردم چرا که چرخاندن زندگی با پنج دانش‌آموز و دانشجو به تنهایی برای پدرم سخت بود.

سرداری با تشکر از حمایت های خانواده و پدر و مادر و معلمان دبیرستان نمونه دین و دانش لردگان گفت: امیدوارم روزی برسد که جوانان و نوجوانان دغدغه ای به جز پیمودن قله های علم و دانش و پیشرفت این کشور را نداشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۵:۳۸

2 Jan 2020