۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۳۰۹۶۵
وزیر سابق فرهنگ:

وضعیت فرهنگی در کشور راضی‌کننده نیست

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وضعیت فرهنگی در کشور راضی‌کننده نیست و دیده می‌شود که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها تذکر جدی دادند که یک ولنگاری فرهنگی در کشور وجود دارد.
وضعیت فرهنگی در کشور راضی‌کننده نیست
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دکتر سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ در بابل ضمن گلایه از وضعیت فرهنگی موجود در جامعه، اظهار کرد: وضعیت فرهنگی در کشور راضی‌کننده نیست و دیده می‌شود که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها تذکر جدی دادند که یک ولنگاری فرهنگی در کشور وجود دارد.

وی افزود: شما می‌بینید که امسال در هفته دولت هم که ایشان(مقام معظم رهبری) معمولا از دستاوردهای دولت تعریف و به دولتمردان امید می‌بخشند در آن جلسه فرمودند: "فعالیت‌های آفندی و پدافندی ما در حوزه فرهنگ ضعیف است" و بیان این مطلب نشان می‌دهد که آن‌گونه که معظم‌له انتظار داشتند در حوزه فرهنگ کار نشده است.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از عملکرد مسئولان فرهنگی کشور ادامه داد: جامعه را هم که ما می‌بینیم و شاهد هستیم وضعیتی که الان است اصلا مطلوب نیست.

حسینی با انتقاد از ترویج فرهنگ غرب در جامعه ایران گفت: به شکل غیرمستقیم و حتی در برخی موارد مستقیم فرهنگ غربی دارد در جامعه اسلامی ما ترویج می‌شود، فرهنگ بی‌بندباری و سبک زندگی غربی در حال ترویج است، مسئولان فرهنگی باید تلاش بیشتری انجام دهند.

وی با اشاره به مشکلات موجود شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، افزود: فضای مجازی تقریبا رها شده است، البته باید توجه کنیم که شبکه‌های اجتماعی هم یک فرصت است و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

عضو کابینه دولت دهم ادامه داد: برخی کارهای خوب از سوی نیروهای متعهد انقلابی انجام می‌شود اما دشمن هم دارد کار خودش را می‌کند و کنترل آنچنانی بر فضای شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد مخصوصا کانال‌های غیراخلاقی دارد آسیب جدی به جوانان ما می‌زند.

وی در پایان گفت: به نیروهای جوان و انقلابی توصیه می‌کنم باید با جدیت و همت وارد این عرصه شوند، فعالیت‌های گسترده انجام دهند و لازمه آن این است که خود سطح علمی خود را بالا ببرند تا بتوانند به شبهات علمی، فرهنگی و مذهبی پاسخ درستی بدهند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۵:۳۶

23 Jan 2020