۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۳۶۹۰۵
سردار سنایی راد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز

سیاست یک بام و دو هوای استکبار در برابر حوادث تروریستی/ کسانی که با تفکر ایجاد تروریست، باد کاشتند، طوفان درو کردند

معاون سیاسی سپاه گفت: در واقع کسانی که باد کاشتند امروز طوفان درو می‌کنند و این حاصل اشتباه راهبردی بود که کشورهای غربی در ایجاد جریان تروریسم تکفیری صورت دادند، گرچه آنها در جهان اسلام هم جنایاتی انجام دادند و تعداد زیادی از شهروندان بی‌گناه در سوریه و عراق را به شهادت رساندند.
سیاست یک بام و دو هوای استکبار در برابر حوادث تروریستی/ کسانی که با تفکر ایجاد تروریست، باد کاشتند، طوفان درو کردند
سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی نیویورک آمریکا بیان داشت: ما از هر اقدامی که شهروندان عادی و بیگناه را مورد تهاجم قرار دهد ابراز انزجار و نفرت کرده و هر اقدام تروریستی را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: در این ماجرا به نظر می‌رسد که آمریکا و غرب تاوان اشتباهی را پس می‌دهند که زمانی در ایجاد جریان تروریسم تکفیری در منطقه دنبال می‌کردند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران تاکید کرد: جنگ نیابتی در منطقه غرب آسیا در مراحلی شاید منافع آمریکا، متحدان غربی-عربی و رژیم صهیونیستی را تامین می‌کرد، اما اکنون که جریان تکفیری به پایان راه رسیده، عده‌ای از نیروهای فرامنطقه‌ای که به تروریست‌ها در سوریه و عراق پیوسته بودند به کشورهای خود بازگشته و یا حداقل کسانی که استعداد پیوستن به آنها را داشتند از اینها الهام گرفتند و در شرایطی که داعش و جریان تروریسم تکفیری در حال فروپاشی است، خطی را القا می‌کنند تحت عنوان گرگ‌های تنها.

وی ادامه داد: اینها قائل به این هستند که نیازی نیست کسی که قصد ضربه زدن به اهداف مشترک‌شان را دارد الزاما در سازمان داعش یا سایر گروه‌های تکفیری قرار بگیرد و می‌تواند به تنهایی در کشور خودش یا هر مکان دیگری و با هر وسیله‌ای این ضربه را بزند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران افزود: همانطور که آنها در سوریه تفکیک نمی‌کنند شهروند عادی را از نیروهای نظامی، متاسفانه همین جنایت را در کشورهای دیگر هم انجام می‌دهند.

سنایی راد تاکید کرد: در واقع کسانی که باد کاشتند امروز طوفان درو می‌کنند و این حاصل اشتباه راهبردی بود که کشورهای غربی در ایجاد جریان تروریسم تکفیری صورت دادند، گرچه آنها در جهان اسلام هم جنایاتی انجام دادند و تعداد زیادی از شهروندان بی‌گناه در سوریه و عراق را به شهادت رساندند.

وی در ادامه گفت: در شرایط جدید شاهد اتفاقات اینگونه هستیم و متاسفانه در بسیاری کشورهای اروپایی و سایر کشورها حضور افرادی با تفکرات داعش هستند را شاهدیم، این موضوع در بعضی نقاط در ابعاد گسترده‌تر مثلا اشغال یک شهر در فلیپین توسط نیروهایی با همان تفکرات داعشی یا رفتن آنها به افغانستان و جنایت‌های وحشتناک رخ می‌دهد اما یک نکته وجود دارد و آن اینکه جریان رسانه‌ای وابسته به امپراطوری استکبار برخورد دوگانه با این ماجراها دارند.

سنایی راد با ابراز تاسف از کشته شدن شهروند آمریکایی، یادآور شد: تاسف ما برای شهادت شهروندان افغانی هم هست، در دنیا حادثه‌ای به مراتب گسترده‌تر و بالاتر در کشوری مثل افغانستان و پاکستان مورد اقماض قرار می‌گیرد و سانسور می‌شود و به نظر می‌رسد بایستی تمام رسانه‌ها و نیروهای موثر در عرصه سیاسی در مواجهه با این ماجرا از وحدت رویه پیروی کنند تا مهار آن.

وی خاطرنشان کرد: ایران در مهار این واقعه در منطقه نقش داشته است اما در این مسیر به جای کمک به ما، امروز آمریکایی‌ها ما را در فهرست گروه‌های حامی تروریست قرار می‌دهند و حال آنکه در این ماجرا اگر قرار باشد حامیان تروریست‌ها فهرست شوند باید خود آمریکا در راس آن قرار گیرد.

سنایی راد تاکید کرد: متحدان منطقه‌ای آمریکا مثل عربستان، رژیم صهیونیستی، امارات و حتی اردن را هم باید در این لیست قرار داد چون این‌ها عملا حامیان تروریست‌ها بودند و در درمان و در جمع‌آوری اطلاعات نظامی به جریان تکفیری کمک می‌کنند.

سنایی راد بیان داشت: در سوریه هرگاه جریان تکفیری در انفعال بوده، شاهد بمباران‌های رژیم صهیونیستی بوده‌ایم اما آمریکایی‌ها چرا واکنشی نشان ندادند، بنابراین بایستی بگوئیم در کشته شدن شهروند آمریکایی دولت‌مردان آمریکایی و برخی از مسئولین کشورهای متحد آن در منطقه هم سهیمند.

انتهای پیام/۱۰۲۷ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۵۲:۴۷

17 Feb 2020