۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۳۴۹۲۵

مردی که 7 سال رنگ آفتاب را ندید! / با رکورددار کاهش وزن آشنا شوید +عکس

چهاردهمین برنامه «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی میزبان سید موسی ۳۳۶ کیلویی بود.
مردی که 7 سال رنگ آفتاب را ندید! / با رکورددار کاهش وزن آشنا شوید +عکس
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ابتدای این گفتگو سید موسی گفت: نصف تنم فلج شده و نزدیک به هفت سال از خانه بیرون نیامده‌ام. اصلا فکر نمی‌کردم کسی در خانه من را بزند؛ چه رسد به اینکه به برنامه ماه عسل بیایم. متولد سال ۳۹ هستم و شش برادر و دو خواهر دارم.

وی ادامه داد: پدرم ماهی فروش بود. خودم کار در بازار را دوست داشتم. از کودکی چاق نبودم و بیشتر استخوان‌بندی من درشت بود. دوران تحصیل مشکلی نداشتم تا اینکه پدرم فوت کرد و به خاطر این اتفاق برای امرار معاش خانواده کار کردم.

سید موسی در خصوص عاشق شدن خود بیان کرد: به نظر من عشق باید آرامش باشد. یک بار عاشق شدم. دختری که دوست داشتم به من آرامش می‌داد اما خانواده او به خاطر اینکه من صرع داشتم، قبول نکردند و خیلی ناراحت شدم. افسردگی گرفتم و تحت نظر دکتر بودم. بعد از او هم دیگر این موقعیت برایم پیش نیامد.

‏‎درادامه تصاویری از سفر و بیرون آمدن سید موسی بعد از هفت سال از خانه پخش شد.

سید موسی ادامه داد: بعد از هفت سال طلوع آفتاب را دیدم. به خاطر اینکه وزن من زیاد است، نمی‌توانم تعادل خود را نگه دارم و راه بروم. هیچ کدام از اعضای خانواده من سابقه چاقی نداشتند. در چهل سالگی حدود ۱۳۰ کیلوگرم بودم ولی بعد از فوت مادرم، از سال ۸۸ تاکنون وزنم به ۳۳۶ کیلوگرم رسیده است.

سید موسی عنوان کرد: هفته‌ها می‌گذرد که من غذا نخوردم. معده‌ام سوراخ شده است. اگر کسی باشد تغذیه من را کنترل کند، وزنم کم می‌شود اما متاسفانه کسی نیست.

در ادامه برنامه ماه عسل دو مهمان دیگر با نام‌های مهرزاد و حسین به برنامه اضافه شدند.

حسین در این بخش گفت: ۲۸۰ کیلو وزن دارم و ورزش جودو انجام می‌دهم. با ورزش و رژیم از ۳۴۰ به ۲۸۰ کیلوگرم رسیدم. وی در گفته‌های خود از آرزوی شخصی‌اش برای به دست آوردن مدال المپیک و جهانی جودو گفت.

مهرزاد هم در این برنامه اظهار داشت: با مشکل سنگین وزنی روبرو بودم اما الان نزدیک به ۸۰ کیلوگرم وزن دارم و از ۲۱۰ کیلوگرم به این وزن رسیده‌ام.

در بخش دیگر دکتر پازوکی درقاب ماه عسل حضور پیدا کرد.

دکتر پازوکی درخصوص تاثیر افسردگی در افزایش وزن گفت: یکی از معضلات حوزه سلامت بحث چاقی است.

سازمان بهداشت جهانی برای سال ۲۰۱۴ ایران، آمار چاقی را ۶۲ درصد جامعه اعلام کرده است. از عواملی که باعث این چاقی شده، می‌توانیم به تغییر روش زندگی، تغذیه نامناسب و همچنین کاهش تحرک اشاره کنیم. البته افسردگی در چاقی تاثیر دارد و برعکس هم اتفاق می افتد.

وی در خصوص شرایط جسمانی سید موسی عنوان کرد: او می‌تواند به روزهای بهتر امیدوار باشد. با همکاری خانواده و دوستان برای بهبود وضعیت سید موسی می توانیم برنامه‌ریزی کنیم.



انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۷:۱۵

12 Feb 2020