۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۲۸۷۱۵
مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری یکی از قطب های تولید گیاهان دارویی در کشور است

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در کشور است و باید از این ظرفیت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده شود.
چهارمحال و بختیاری یکی از قطب های تولید گیاهان دارویی در کشور است
ذبیح‎الله غریب امروز در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه برداشت گل محمدی از مزارع شهر وردنجان آغاز شد؛ اظهار کرد: این گیاه تولیدشده از کیفیت خوبی برخوردار است.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این گیاه دارای ارزش درمانی بالایی داشته و بیش از ۴۵ هکتار از اراضی شهر وردنجان به کشت گیاه گل محمدی اختصاص داده شده و است.

وی بیان داشت: برداشت گیاه گل محمدی باید از اوایل روز انجام شود و چهارمحال و بختیاری ظرفیت بسیار خوبی در کشت این گل دارد که باید از این ظرفیت در راستای اشتغالزایی جوانان و روستاییان استفاده شود.

غریب خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به زیرکشت گل محمدی خواهد رفت و این استان یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در کشور است و باید از این ظرفیت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

وی با اشاره با به خرید تضمینی گندم از کشاورزان در چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری گندم تولید شده از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری خواهد شد و شهرستان لردگان قطب تولید گندم در این استان است که سالانه گندم زیادی در این شهرستان کشت و برداشت می‌شود.

وی با اشاره اجرای طرح خرید حمایتی شیر از دامداران چهارمحال و بختیاری گفت: این استان بالاترین میزان تولید شیر در کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۷:۳۱

26 Dec 2019