۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۳۰۲۳۵
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختياري:

آغاز طرح جنگل‌کاري اقتصادي در شهرستان بن

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختياري گفت: طرح جنگل‌کاري اقتصادي و کاشت گونه بومي بادام در سطح ۶۰۰ هکتار از عرصه‌هاي ملي شهر وردنجان از توابع شهرستان بن آغاز شد.
آغاز طرح جنگل‌کاري اقتصادي در شهرستان بن
به گزارش جهانبین نیوز؛ علي محمدي‌مقدم مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر گفت: اين طرح جنگل‌کاري در قالب شرکت تعاوني با عضويت ۲۱۰ خانوار و يک هزار و ۴۰۰ بهره‌بردار انجام مي‌شود.

محمدي‌مقدم افزود: طرح جنگل‌کاري اقتصادي در راستاي سياست‌هاي مشارکتي و حفاظت از عرصه‌هاي منابع طبيعي و ايجاد درآمد اقتصادي براي ساکنان حاشيه جنگل‌ها، از سال گذشته در اين استان آغاز شده است.

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: در اين طرح که بذر گونه بادام تلخ کاشته مي‌شود و در سال دوم بادام رقم شاهرودي بر روي آن پيوند زده خواهد شد و اين محصول در سال پنجم مثمر و به باردهي خواهد رسيد.

وي ادامه داد: طرح جنگل‌کاري اقتصادي در عرصه‌هاي با پوشش يک تا پنج درصد و با گونه‌هاي بومي ازجمله انار، انجير و بادام اجرا مي‌شود.

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان افزود: طرح جنگل‌کاري اقتصادي باتوجه به بحران آب در استان يه دليل پديده خشکسالي‌هاي پياپي و کاهش سفره‌هاي زيرزميني و اثرات زيان بار آن در توليد محصولات کشاورزي باغي، زراعي اجرا مي‌شود.

به گفته وي دراين طرح هزينه کاشتن هر درخت ۳۰ ميليون ريال خواهد بود که با مشارکت مردم و اعطاي تسهيلات بانکي انجام مي‌شود.

محمدي‌مقدم، توسعه جنگل‌هاي استان و گسترش فضاي سبز و توليد آب و جلوگيري از فرسايش خاک و افزايش درآمد سرانه خانوارهاي بهره‌بردار و اقتصادي کردن عرصه‌هاي ملي از ديگر اهداف اجرايي شدن اين طرح است.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۵:۰۰

2 Jan 2020