۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۲۵۶۵۵
توسط فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری صورت گرفت

معرفی ۱۲۰ نفر به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی

مدیرکل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه واحد کارآفرینی و تسهیلات این اداره کل ۱۲۰ نفر از افراد واجد شرایط را جهت دریافت تسهیلات در حوزه اشتغال به بانک‌های عامل معرفی نمود افزود: مبلغ وام‌های مذکور ۳۰ الی ۵۰ میلیون ریال می‌باشد که می‌بایست در یک دوره ۳۶ ماهه بازپرداخت شود.
معرفی ۱۲۰ نفر به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی
به گزارش جهانبین نیوز واحد کارآفرینی و تسهیلات این اداره کل ۱۲۰ نفر از افراد واجد شرایط را جهت دریافت تسهیلات در حوزه اشتغال به بانک‌های عامل معرفی نمود.

محمود تقی‌پور مدیرکل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ضمن بیان این مطلب افزود، افزایش بهره‌وری سرمایه، صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده از اهداف طرح حمایت از مشاغل خانگی است.

وی افزود: از آنجایی که یکی از تجارب موفق دنیا در کاهش هزینه‌های تولید، حمایت از کسب و کارهای کوچک است، این اداره کل ساماندهی و حمایت طرح‌های مولد واشتغالزا را به جد دنبال می‌نماید.

تقی‌پور با اشاره به شرایط و نحوه اعطای تسهیلات اشتغال‌زا به دارندگان کارت مهارت افزود: اسامی رشته‌هایی که مشمول دریافت این تسهیلات می‌باشند هرساله از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام و این اداره کل جهت تشکیل پرونده و پیگیری پرداخت تسهیلات به متقاضیان برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهد.

مدیرکل با اشاره به این که اگر فردی واجد چندین کارت مهارت باشد، فقط در یکی از حرفه‌ها امکان ارائه درخواست دریافت تسهیلات را دارد افزود: مبلغ وام‌های مذکور ۳۰ الی ۵۰ میلیون ریال می‌باشد که می‌بایست در یک دوره ۳۶ ماهه بازپرداخت شود.

اجراي بيش از ۲۴۶ هزار نفرساعت آموزش در قالب طرح توانمندسازي مهارتي روستائيان، عشاير و ساکنين مناطق کمترتوسعه‌یافته در چهارمحال و بختياري


به گزارش جهانبین نیوز محمود تقي‌پور مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي استان ضمن بیان این مطلب افزود طرح توانمندسازي مهارتي، روستائيان، عشاير و ساکنين مناطق کمترتوسعه‌يافته با هدف توسعه کارآفرینی و کسب و کار در این مناطق و با توجه به نیازسنجی صورت گرفته و با محوریت پتانسیل‌های منطقه‌ای اجرا گردیده است.

وی با اشاره به اینکه در ۷ ماهه سال جاري ۲۴۳ هزار و ۹۳۶ نفرساعت آموزش در این قالب اجرا شده ادامه داد: آموزش‌ها در قالب ۱۱۵ دوره و۴۴ حرفه و در ۵ شهرستان و ۴ منطقه عشايري ارائه گرديده است و۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان دراين دوره‌ها موفق به کسب نمره قبولي و اخذ کارت مهارت شده‌اند.

وي تعهد آموزشي سال ۹۴ در اين بخش را ۳۰۸ هزار نفرساعت دانست و بیان داشت: با اجراي ۲۴۶ هزار و ۹۳۶ نفرساعت آموزش طي هفت ماهه سال جاري، تعهد آموزشي ۸۰ درصد تحقق يافته است.

اجراي بيش از ۴۵ هزار نفرساعت آموزش در قالب طرح آموزش دهیاران در استان چهارمحال و بختياري

محمود تقی‌پور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز به قرارداد آموزشی این اداره کل با استانداری استان در خصوص آموزش دهیاران اشاره و تاکید کرد: در۷ ماهه سال جاري ۴۵ هزار و ۸۴۴ نفرساعت آموزش در قالب این قرارداد ارائه گرديده است.

وی افزود: اين آموزش‌ها در چارچوب سرفصل‌های اعلامی از دفتر امورروستائی و شوراهای استانداری و در قالب ۱۳ دوره ارائه گردید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تصریح کرد: سرفصل‌های این دوره‌ها شامل برنامه‌نویسی، آشنایی با طرح هادی روستایی، آشنایی با ساخت و ساز روستایی، قوانین و مقررات تشکیل دهیاری، کارآفرینی و آشنایی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بوده و در قالب استاندارد مصوب برگزار گردیده است.

اجراي بيش از ۱۰ هزار نفرساعت آموزش کارآفرینی جهت روستائیان و ساکنین مناطق کمتر توسعه‌یافته استان چهارمحال و بختياري


به محمود تقي پور مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز از برگزاری ۱۰ هزار نفرساعت آموزش در قالب طرح کارآفرینی روستائي در هفت ماهه سال جاري خبر داد.

مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي استان با اشاره به برگزاری این دوره‌ها در کلیه شهرستان‌های استان گفت: در هفت ماهه سال جاري ۱۰ هزار و ۵۳ نفرساعت آموزش در قالب طرح کارآفرینی روستائیان و ساکنین مناطق کمتر توسعه‌یافته توسط اين اداره کل اجرا گرديده است.

وی تاکید کرد: اين آموزش‌ها در قالب ۱۶ دوره و طبق نيازسنجي آموزشي صورت گرفته، اجرا شده است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۳:۴۰

14 Feb 2020