۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۴۰۶۸۵
نایب رئیس شورای شهر شهرکرد :

تفکیک زمین‌های بالای ۵۰۰ متر مشمول ماده ۱۰۱ قانون می‌شود

نایب رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: تفکیک زمین‌های بالای ۵۰۰ متر شامل ماده ۱۰۱ قانون می‌شوند که این قانون به‌صورت سراسری و برای همه شهرداری‌ها اعمال می‌شود.
تفکیک زمین‌های بالای ۵۰۰ متر مشمول ماده ۱۰۱ قانون می‌شود
فرهاد رئیسی نایب رئیس شورای شهر شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تفکیک زمین‌های بالای ۵۰۰ متر شامل ماده ۱۰۱ قانون می‌شوند که این قانون به‌صورت سراسری و برای همه شهرداری‌ها اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس این قانون ۴۳/۷۵ درصد از زمین به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد و به‌عنوان درآمدی برای معابر و کارهای خدمات شهری برای شهرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: این درحالی است که در برخی از موارد می‌توان تخفیفاتی داد چون محدوده انتخاب شده است.

رئیس شورای شهر شهرکرد بیان داشت: در بسیاری از جاها شهرداری وقتی ببینید مالکین نسبت به پرداختی‌ها و حق واگذاری‌ها خود درست عمل می‌کنند، می‌تواند کمی در این زمینه ارفاق کند.

رئیسی با بیان اینکه قانون برای همه باید اعمال شود که نتیجه آن به نفع شهر است، افزود: وقتی قطعه زمینی تفکیک می‌شود ارزش افزوده آن بالا می‌رود و این افزایش در هر قسمت از شهر بسته به قیمت زمین است پس به این ترتیب می‌توان گفت عدالت درخصوص مالکان اجرا می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر شهرکرد بیان داشت: این قانون در برخی از موارد دست و پاگیر است و بعضا باعث شده، چهره شهر در حالت قدیمی باقی بماند و تغییری در آن صورت نگیرد، اما مردم برای تفکیک زمین‌های خود مراجعه کنند و مطمئن باشند که شهرداری در این مورد با حفظ حق و حقوق شهرداری و مالکین به آن‌ها کمک خواهد کرد.

وی افزود: در مناطقی که درآمدزایی شهری پایین است قانون می‌تواند کمک‌کننده باشد چون باید به سمتی رفت که ارزش افزوده افزایش یابد و یکی از راه‌هایی که شهرداری درآمد داشته باشد همین مورد است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۵۳:۵۷

27 Dec 2019