۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۲۹۸۹۵
بدرفتاري با يک بيمار معلول جسمي حرکتي در يکي از کلينيک هاي معروف شهرکرد:

پزشکی که حاضر به معاينه بيمار معلول ذهني، جسمي و حرکتي نشد

پزشک معالج يکي از کلينيک هاي معروف شهرکرد علي رغم ناتواني يک بيمار معلول جسمي، حرکتي و ذهني حاضر نشد براي معاينه و مداواي اين بيمار از اتاق خود خارج و در خودرو اين بيمار را ويزيت کند.
پزشکی که حاضر به معاينه بيمار معلول ذهني، جسمي و حرکتي نشد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کیار بیدار، عصر چهارشنبه همراهان يک بيمار جسمي حرکتي ذهني براي معاينه بيمار خود به يکي از کلينيک‌هاي درماني مرکز استان مراجعه کردند که متاسفانه طرز رفتار کارکنان اين مرکز درماني باعث رنجش خاطر همراهان بيمار و آزار و اذيت اين معلول شد.
 
خانم احمدی خواهر این بیمار در گفت‌وگو با کيار بيدار گفت: برادرم بيش از ۴۰ سال است بدليل سقوط از ايوان (بالکن) منزل قديمي پدريمان دچار ضايعه مغزي شده و در طي اين سال‌ها پدر و مادرم رنج نگهداري از برادر معلولمان را به جان خريدند و سال‌هاي جوانيشان را به پاي وي گذاشتند.

وي ادامه داد: عصر چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ بدليل اينکه برادرم نزديک به سه روز هيچ غذايي نخورده بود وي را از شهرستان کيار که متاسفانه فاقد امکانات بهداشتي درماني مناسب است به مرکز استان آورديم.

همراه این بیمار تصریح کرد: باتوجه به مشکلات جسمي-حرکتي برادرم از بردن وي به مراکز درماني امام علي (ع) و... منصرف شديم و جهت معاينه، وي را به يکي از کلينيک‌هاي خصوصي و معروف مرکز استان برديم.

وی افزود: بامراجعه به اين کلينيک و به دليل عدم برخورداري آن از امکانات مورد نياز معلولان اعم از رمپ و آسانسور و...  به منشي و پزشک حاضر در کلينيک مراجعه و با توضیح این موضوع که بیمار نمي‌تواند از پله تردد کند و همچنين جهت حفظ شان وي دکتر لطف کند و براي معاينه از دفتر خود تا خودرو پارک شده مقابل کلينيک تشريف بياورد، اما متاسفانه نه‌تنها دکتر حاضر به معاينه بيمار معلول در خودرو نشد که علت عدم معاينه را محدوديت‌هاي قانوني عنوان کرد.

خواهر بیمار افزود: باتوجه به مسافت زياد از محل زندگي و نزديک شدن به ساعات آخر شب ناچار شديم که برادر معلولمان را به صورت چهاردست و با طی کردن تعداد زياد پله‌هاي اين کلينيک  نزد دکتر برده و در نهايت اينگونه مراحل ويزيت و معاينه و درمان انجام شود.

اين خانم که عصبانيت و ناراحتي در صدايش و در چهره ‌اش آشکار بود، گفت: نزديک به ۵۰ سال است که مادرم رنج مراقبت از برادر معلوم را به جان خريده و تاکنون کوچکترين شکايتي از اين وضعيت نکرده است ولي پزشکي که قسم خورده در هر وضعيتي بيماران را معالجه کند نه‌تنها به سوگند خود پايبند نيست که با ژست گرفتن و منت گذاشتن بر سر مردم از زيربار مسئوليت کاري، اجتماعي و انساني خود شانه خالي مي‌کند و اين مساله است که باعث آزردگي خاطر و ناراحتي ما شده است.

وي از مسئولان خواستار رسيدگي به اين مساله شد.

انتهاي پيام1022ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۳:۵۵

1 Jan 2020